CM zoo&aqua - Songkran 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu CM zoo&aqua - Songkran 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu

CM zoo&aqua - Songkran 2

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

14 April 2016 | Thailand, Chiang Mai

Om de spits mee af te bijten, gisteren chicken with cashew nuts gehaald als avondeten hier op straat bij een of ander klein kraampje. Rustig droog (ivm songkran) opgezocht en met een lege maag smullend aan ons avondeten begonnen. Beide de eerste hap genomen en beide dachten wij dat we paprika in ons gerecht hadden.... Bleek niet zo te zijn wederom was het peper, ik had gelukkig een relatief klein stuk. Wel mijn flesje water in een keer op maar ces had er 2 of 3 tegelijk deze waren nog scherper dan de vorige keer. Eindstand in de 7eleven melk gescoord om zijn mond te blussen omdat hij het niet kon handelen, achteraf was het weer een moment om niet te vergeten!

Maar vandaag! Van de ene kamer met eigen airco en badkamer naar een kleine kamer met alleen ventilator en gedeelde badkamer. Zojuist ondervonden dat dit totaal NIET ons ding is en het ergste is nog dit is  duurste kamer sinds bangkok. MAAR we tellen af nog 3 nachtjes slapen en dan door naar zuiden. En daar zijn wij aan toe, Songkran festival super tof maar door de toenamen van voornamelijk toeristen ervaren wij de stad nu als smerig en veels te druk. De juist ontspannen sfeer die eerst in chiang mai heersten, word nu overroeld door dronken toeristen. Dus helaas maar wij komen de dagen wel door hopelijk de nachten ook.

Maar goed! Vandaag rond 11u met de tuktuk naar chiang mai zoo and aquarium gegaan. Eerst even gesjoemeld aan de prijs en toen de overeenkomst daar was ingestapt en op pad gegaan. Aangezien het vandaag de 2e dag van songkran was moesten wij vandaag wederom geloven aan de emmers en waterpistolen die werden geleegd in onze tuktuk. Nat maar met een glimlach aangekomen bij de dierentuin. Dit was eigenlijk vandaag de ingang al geen dierentuin a la burger zoo, dit leek wel een stad zo'n grote ingang. Afgezet bij de ticket boxen, ces in vol vertrouwen naar een balie gestapt en gevraagd naar de prijzen. Bizar om er achter te komen dat er zelfs hier 3 verschillende bureaus zijn die met elkaar concureren, goedkoopste uitgekozen (incl zoo, aquarium, bus vervoer en gratis snow dome erbij) en enhousiast het park in. Flamingos als eerste gespot, de hoek om en toen beseften wij ons waarom wij bus tickets moesten kopen. Deze dierentuin ligt namelijk boven op een bizar stijlen berg. Maar jullie kennen ons wij als spotievelingen hebben de berg uiteraard geprobeerd volledig per voet te  bewandelen dit is op een keer na gelukt! Nu wel weer met het knietje omhoog maar was het zeker waard!!

Ontbeten in de dierentuin met een bordjes rijst en ces met gefrituurde kippenpootjes, oma riet het eerste wat hij zei was: goeie kip maar niks is het zelfde als dat die van oma dus in the pocket! ;)
Hierna de route bepaald en van start gegaan, we hebben er 5uur lang doorheen gehikt kun je rustig stellen. Zoveel dieren en dingen gezien zoveel te  vertellen maar ook dit is een verhaal voor als wij terug zijn. Een ding is zeker het is geen dierentuin zoals in Nederland. De momenten die er bovenuit steken waren het zien van panda's toevallig tijdens het eten, koala's, het VOEREN (ja echt!!) van nijlpaarden en giraffe en het aquarium!!
Op facebook voeg ik een aantal foto's  toe, mocht je in chiang mai zijn zoo + aqauarium, bergschoenen aan en GAAN!!!!!

Na een vermoeiende dag rond 17.30u een taxi (pick-up truck met een dakje, stapt achterin in, open achterkant.. snap je? Weet je wat we maken wel een foto) gescoord samen met twee duitsers, nog steeds werd songkran uitbundig gevierd en net zoals tuktuk zijn taxi's ook doelwitten. Dus werden klets nat en uiteindelijk zijn we op goed vertrouwen ergens uitgestapt. Wat bleek deze man had ons een kwartier te vroeg eruit gezet, geen probleem aangezien het feest was goede reden om de go pro te gebruiken!

Na onze spullen af te hebben gezet bij ons hotel de straat weer op gegaan voor het avondeten. Garnalen en kip gescoord en door! We kwamen op het centrale plein en daar was een groot evenement aan de gang, er hingen overal camera's en grote lampen. Wij hebben stoelen uitgekozen en zijn gaan kijken..... Lang verhaal kort maken wij hebben zo'n 3u lang naar een schoonheidswedstrijd gekeken voor mannen en vrouwen. HEEL raar en hilarisch, om dit mee te maken in een taal waar je NIKS van kunt maken. Dan hoor je pas wat voor een rare klanken ze hier gebruiken. Uiteindelijk hebben wij nog gekeken naar de prijs uitreiking, nog even zoals elke avond langs 7eleven en nu lekker op bed.

Of nja lekker als je het nog weet die gedeelde badkamer plus veren matras die op een andere matras ligt waardoor ze van elkaar afschuiven. Kortom TOP hostel.....

Trustee :) x

• 14 April 2016 - 21:52

Didi:

Jullie maken wel wat mee daar in Thailand. Gelukkig maar dat jullie zoveel schik hebben met elkaar. Dus floor en ces die rode dingen in t eten zijn pepers en niet hahahaha. Je begrijp me wel toch, nou geniet lekker van jullie vakantie en tot Skype xx felicia & P