Genting Highlands - Reisverslag uit Bentong Town, Maleisië van CesenFlo - WaarBenJij.nu Genting Highlands - Reisverslag uit Bentong Town, Maleisië van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Genting Highlands

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

01 Mei 2016 | Maleisië, Bentong Town

Vanmorgen met de benenwagen richting het autobedrijf voor de pickup. Wat een wandeling was dat, het bedrijf zit volledig verstopt ergens onderin een gigantisch gebouw. Uiteindelijk gevonden, auto gefotografeerd ivm mogelijke schade samen met iemand van het bedrijf. En we konden de weg op met onze proton saga!! Ces beet de spits af, uiteraard moesten we direct door het centrum van KL heen. Maar zo had hij direct aardig wat ervaring op zak! Hier moet je net zoals in Frankrijk tolwegen betalen, gelukkig zijn de bedragen een stuk minder hoog. Maar daarin tegen is het in Frankrijk een stuk beter zichtbaarder waar je contant kunt betalen. Gevolg hier van dat we met de slappe lach voor de verkeerde slagboom stonden.  In de achteruit op de snelweg in de rij voor het goede poortje, gelijk maar een kaart gekocht zodat we voortaan in elk poortje kunnen gaan. Links rijden is een appeltje eitje, het was in het begin even wennen daarnaast ook een automaat. Maar ces had het snel onder de knie!!

Een rit van een uur naar Betong stond op de planning. Hier zouden we onze spullen in het hotel genaamd Tras Mutiara droppen en doorgaan naar Genting Highlands. Zo gezegd zo gedaan, de kamer beetje rare geur maar verder oké. Het is ons iig duidelijk dat we in een heel ander land zijn dan Thailand. Ander geloof, andere normen en waarden, en nog steeds weinig vorm van schaamte. Wederom vandaag niet alleen kunnen staan of lopen aangezien het nog steeds onveilig voelt.

Na een uurtje omgekleed te hebben op de kamer naar beneden richting auto. Hier is de zeer vriendelijke jongen zichtbaar fan van ces! Toen de vraag gesteld werd of ces morgen met hem en een collega van hem op de foto wilt, ging ces hier natuurlijk mee akkoord. Haha heel bizar!

Wij op naar Genting Highlands, rit die uiteindelijk 1,5u ivm file duurde. Aangekomen op een mega hoge berg, zo hoog dat je oren zoals in het vliegtuig dicht gaan zitten en je op straat vrijwel alleen maar mist zit doordat je in de wolken zit, indrukwekkend!!
Wij kwamen hier met het doel om ons budget te vergroten aangezien dit de enigste legale gok plek is. Onwijs grote gokhal, speciale kaart aangemaakt en op naar de gokkasten. De kasten met het spinwheel uitgekozen die wij altijd spelen in Holland casino, met goede hoop begonnen maar je voelt het al aankomen. Helaas verloren! Niks aan te doen.. De berg weer naar beneden gereden,  echt indrukwekkend om zo hoog te zitten!

In de kamer geen fatsoenlijk klamboe punt gevonden dus de klamboe strak proberen te hangen door het touw vast te "leggen" met mijn toilettas en onze waszak. Deze spullen gaan sowieso vallen vanavond, liggen precies boven onze hoofden haha wat een succes verhaal nu al!

Morgen met onze saga richting taman negara het oudste en grootste national park van Maleisië, we zijn benieuwd!! Thailand missen we zeker al, de mensen, cultuur, accomodaties, het veilige gevoel, de prijzen maar vooral de sfeer en de omgang met elkaar.

Hopelijk gaat Maleisië ons verassen want tot nu valt het eigenlijk vooral tegen.

CesenFlo

YES. Het is echt waar we gaan, over vandaag precies 11 dagen vliegen wij richting Bangkok om onze eerste backpack reis te gaan uitvoeren! Daar hoort uiteraard een waarbenjij.nu blog bij deze gaan we (zit nu nog in d e planning) regelmatig aanvullen met verhalen en foto's. Leuk dat je op de hoogte wilt blijven van onze reisverhalen en foto's!

Actief sinds 22 Maart 2016