Selamat Malam! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van CesenFlo - WaarBenJij.nu Selamat Malam! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Selamat Malam!

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

30 April 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Eerste indruk Kuala Lumpur niet heel bijzonder. We zijn er beide achter gekomen dat wij de grote steden waaronder ook Bangkok niet heel chill vinden. Druk, veel verkeer, toren hoge gebouwen, wisselende geloven, de geur maar vooral de blikken die de local bevolking je toe werpt. Toen we wakker werden en de gordijnen open deden was het net of we in Bangkok waren, de linker kant van de stad oud en vervallen rechts rondom de twin towers, modern en groot. Wij zitten in een prima gebouw maar in het vervallen gedeelte. Opzich geen probleem, merken er weinig van. Waar we wel wat van merken is dat ik van top tot teen word gescand. Kan het moeilijk bekeken worden noemen aangezien mensen mij ongescheneerd helemaal uitkleden bij wijze van. In Thailand gebeurde dit op sommige plekken ook maar dat waren voornamelijk kinderen kinderen en vrouwen. Hier doet vrijwel iedereen het van mannen tot jongens en van kleine meisjes tot vrouwen. Dit zorgt bij mij voor een onprettig gevoel. Ces heeft vandaag zijn haren laten knippen in het winkelcentrum ik ben toen naar de wc gegaan, alleen lopen doe ik liever niet meer. De blikken die ik ontving toen ik alleen liep zorgde voor een dusdanig onveilig gevoel dat we af hebben gesproken dat ik iig niet meer alleen loop door de stad. Dit gebeurd sowieso heel vaak maar in Thailand kon dit zonder er over te na te denken hier direct ander gevoel bij dus bewuster mee bezig.

Verder is het een stad die zoals Bangkok echt een hoofdstad is. Niet ons ding zoals ik al eerder zei. Vandaag naar times square geweest wat wel indrukwekkend was aangezien er een achtbaan midden in het winkelcentrum zit?! Incl looping haha bizar. Verder nog door the pavillion gelopen waar de rijke tattas met hugo boss, gucci, michael kors, burberry en dergelijke niks te kort komen!
Hier naar binnen gegaan op het moment dat het begon te regenen / onweren. Voor een dagje hoor je ons niet klagen hopelijk dit de laatste dag regen haha.

Morgen de auto ophalen en dan we uit kuala lumpur richting Getin highlands.
Teminste als we het kantoor van de rent a car bedrijf kunnen vinden. Hier vandaag naar opzoek geweest ging niet helemaal goed, flink wezen zoeken helaas niet geslaagd morgen nieuwe poging! Accomodatie voor de aankomende 2 nachten geregeld, morgen even de jackpot proberen te winnen op de enigste legale gok plek in Maleisië! Duimen dus...

Nog even naar de Petronas twin towers gekeken, tof maar konden er helaas niet meer naar binnen. Dit houden we tegoed!
Om 23.00u nog even wezen bowlen bij het bowlingcentrum. Groot en veel banen maar glijden met je bowling schoenen kennen ze hier niet, stroeve bedoeling. Volgende bowlingstop in Langkawi!

Voor nu, oogjes toe het is alweer 02.20u en morgenvroeg de wekker om op tijd onze waggie op te halen! Daarna op naar Getin highlands, hopelijk word ik daar meer geaccepteerd en niet als attractie gebruikt..

• 01 Mei 2016 - 14:51

Christiaan:

Mooi verslag, geniet ervan

CesenFlo

YES. Het is echt waar we gaan, over vandaag precies 11 dagen vliegen wij richting Bangkok om onze eerste backpack reis te gaan uitvoeren! Daar hoort uiteraard een waarbenjij.nu blog bij deze gaan we (zit nu nog in d e planning) regelmatig aanvullen met verhalen en foto's. Leuk dat je op de hoogte wilt blijven van onze reisverhalen en foto's!

Actief sinds 22 Maart 2016