Bucketnight - Reisverslag uit Phuket, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu Bucketnight - Reisverslag uit Phuket, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Bucketnight

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

19 April 2016 | Thailand, Phuket

Gister ochtend om 11.00u verzameld bij het kraampje waar wij onze tour hadden geboekt voor die dag. Ons was toegezegd dat wij met zijn 2e en daarnaast een gids de dag door gingen brengen. Daar aangekomen bleek dat we met een groep van ongeveer 9 personen gingen plus die Nederlandse vrouw die achter ons zit op het resort. Toeval? Niet echt, wij hadden haar doorgestuurd naar dat kraampje gezien de lage prijzen.
Achteraf gezien geen probleem dat we met een groep gingen had juist ook wel weer iets.

Met zijn allen in de longtail en op naar onze eerste stop. Geen idee hoe het heet maar het was een heel klein eilandje waar we ankerden en zijn gaan snorkelen. Ces is samen met de gids het water in gegaan en heeft een stuk of 6/7 haaien zien zwemmen! Ik had niet zo'n zin om heel ver van de boot te gaan, geen fan van vissen. Maar onder de hoede van ces uit eindelijk als nog echt het open water ingegaan was heel tof!! Super veel vissen gezien en het rif ook heel mooi. Na een half uur terug in de boot en op naar monkey beach. Yup de naam zegt het al een strand vol met apen. De apen zijn zou je denken redelijk tam doordat er zoveel toeristen komen, niks is minder waar. Ces stak zijn arm uit naar een aap om te kijken of hij hem aan kon raken en de aap begon gelijk te blazen. Dus dat maar niet meer gedaan. Hierna is ces op de grond gaan zitten en na een paar seconde had hij een aap op zijn been!!!! De chick die onze camera vast had heeft er geen foto van gemaakt, daar balen we nog steeds van het was zo'n mooi moment. Maar goed niks meer aan te doen na 25 minuten terug de boot op. Ik weet niet meer precies in welke volgorde of hoeveel minuten maar we hebben veel verschillende dingen gedaan. Gezwommen en gewandeld op maya beach van de film the beach met Leonardo Dicaprio, nog twee keer gesnorkeld, zonsondergang gekeken en gezwommen met plankton. Het was een super dag met leuke mensen en ervaringen. Genoeg foto's en filmpjes van met de go pro! Helaas zijn onze telefoons deze dag in coma geraakt ivm de hitte, vandaar dat het verslag nu online komt.

Na een hele dag zwemmen in de zee, bijzonder veel zweten en het in de zon zitten, keken we erg uit naar onze douche! Die is namelijk heerlijk in deze accomodatie, de badkamer is zegt maar groter dan de slaapkamer. Toen dit eenmaal achter de rug was hebben wij ons opgemaakt voor het nachtleven. Op internet gezien dat wanneer je hier bent een avond uit niet kan ontbreken, dit hebben wij dus zelf ondervonden. Eerst 2 biertjes gedronken tijdens de gratis muay thai gevechten, die bijzonder tegen vielen aangezien je nu heel goed kon zien dat de gevechten gespeeld waren. Beetje jammer maar een prima start voor de avond. Hierna onze eerste 'bucket' gescoord (emmer vol met drank soort fishbowl alleen dan een emmer) incl rietjes een plekje uitgekozen in de irish pub om tijdens een potje pool (eindstand 1-1 hierna konden  we niet meer) om de confrontatie met onze bucket aan te gaan. We dachten laten we voor een veilige/bekende samenstelling gaan genaamd sex on the beach. Nou dit bekende was ook snel klaar, het smaakten verre van sex on the beach. Daarnaast was het alcohol percentage bijster hoog, we hebben nog nooit zo'n goedkope avond stappen gehad. Voor €15,50 in totaal waren we klaar. En dan waren de biertjes het duurste 4 biertjes €10,-, €3,50 voor de bucket en €2,- voor een pizza punt (geen gewone, een punt is bij ons een halve pizza). Maar goed vanuit de irish pub naar het dagelijks terugkerende strandfeest. Er zijn 3 grote clubs die elke avond hun deuren openen voor honderden toeristen die die avond los willen gaan. Nou daar hadden wij ook wel zin in, voor we het wisten waren we de dansvloer daar aan het killen met onze moves. Tijdens het uitvoeren van onze moves keken we naar links. Oké laten we het netjes houden. Ik heb dingen gezien op dat strand?............. Hmmm...... Niet mijn stijl van uitgaan, maar goed ieder zo zijn ding! Heel vies en bizar.
Rond 2u ons mandje in na onze bucket was slapen geen probleem haha, heerlijk geslapen.

Vanmorgen een ontbijt gescoord lekker een brak ontbijt, hierna een nieuwe batterij voor de telefoon van ces gescoord deze was overleden maar werkt nu als nieuw. Mijn telefoon is ondertussen ontwaakt uit zijn coma, les geleerd voortaan laten wij onze telefoons binnen. Zo dadelijk genoeg water halen want we gaan zo naar het viewpoint, waar je over het gehele eiland kunt kijken. Daarna een bezoekje brengen aan het memorial park van de tsunami die hier in 2004 het eiland heeft veranderd. Gisteren trouwens met onze gids hierover gesproken, hij heeft gelukkig geen familie verloren wel heeft zijn vader moeten vluchten naar de bergen. Bizar en eng dat zulke dingen  echt gebeuren in het vertrouwde Nederland voelt dat altijd zo ver weg.

Nu dus onze schoentjes aan en stappen maar! Oja en voor morgen op naar koh lanta een eiland een uurtje verderop met de boot.

• 20 April 2016 - 10:14

Monique:

Wat zijn jullie toch heerlijk aan het genieten weer lekker bijgelezen geweldig doet goed geniet love u xxxx

• 20 April 2016 - 10:22

Judith:

Geweldig ces en floor!!

• 20 April 2016 - 19:15

Didi:

Nou ik zie dat jullie veel dingen meemaken. Floor het blijft heet daar hahaha jammer van die foto die niet genomen is. Andere keer beter nou tot later of Skype ❤