Koh Phi Phi Don Island - Reisverslag uit Phuket, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi Don Island - Reisverslag uit Phuket, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi Don Island

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

18 April 2016 | Thailand, Phuket

Vannacht is ons succesvol geboekt hostel geslapen. Wat een drama, 3u 's nachts zeik en zeiknat wakker. Wat inprincipe geen ramp hoeft te zijn, alleen als je je dan niet eens fatsoenlijk om kunt draaien omdat je alleen in je laken kunt liggen. Dit omdat er gele, grijze en zwarte vlekken in de lakens zaten was niet heul fijn! Maar goed, die dag is ook weer verleden tijd net zoals Phuket town opzich want vandaag met de boot om 08.45u richting Koh Phi Phi Don Island.

Om 08.00u opgepikt door de minivan om daarna gebracht te worden naar de haven. Na onze succesvolle boottocht (not waterscheppen en shit) in Griekenland (Rhodos) was ik niet heel blij gezien het feit dat de enigste optie naar dit eiland met de boot was. Maar mezelf erover heen gezet, deze reis is er immers ook om grenzen te verleggen. Dus op naar de boot, reis duurde 2 uurtjes maar het was zo voor bij lekker geslapen onderweg en ces een film gekeken (verassend)!

Toen we er bijna waren zagen we de grote rotsen al verschijnen. Hierna door naar ons hostel, bij het inchecken kwamen we er achter dat we een van de weinige waren met ons hutje aan de waterkant voor foto's zie facebook. Verder is koh phi phi don niet echt uit te leggen. Het is onwijs mooi, niet overweldigend druk met toeristen maar voldoende gezelligheid om ons heen.

Voor morgen van 11.00 tot 20.00een tour geboekt. Op een longtail boot met een gids langs diverse stranden, snorkelen, haaien en schildpadden spotten. Voor een redelijk betaalbare prijs dus een goede deal te pakken!

We laten ons verrassen, hier is de zon alweer bijna onder.. Dus nog even een hapje eten scoren, biertje doen en op tijd ons mandje in morgen weer een volle en warme dag!

Correctie: we dachten dat we 'alleen' een hapje gingen eten. Niet helemaal gelukt een Nederlandse vrouw van hetzelfde resort toevallig naast ons geplaatst aan tafel hier mee gekletst en gegeten. Juist wel fijn om even je eigen taal te spreken met iemand anders buiten elkaar. Hierna op naar een kroeg waar live muziek werd gespeeld sfeervol en een aantal kippenvel momentjes waren aanwezig! Dansend onder de sterren aan de andere kant van de wereld; wauw...
Ook kwamen wij er achter dat we gratis naar een muay thai wedstrijd konden. Geen hoog niveau maar zeker leuk om zien te maken, concept wat ze hier hadden ook wel bizar. Toeristen kunnen tegen elkaar vechten met bescherming 3 rondes 1 minuut elke speler krijgt aan het eind van de 3 rondes een bucket (fishbowl alleen dan in een emmer) en een medaille. SICK een werd helemaal van de wereld geslagen, lag ko op de grond. Bizar om mee te maken!!!! Voor nu op naar de tour, hopelijk schildpadden en voor ces haaien spotten. Details over het vechten van gisteren voeg ik vanavond toe!

• 19 April 2016 - 07:00

Monique:

Geweldig weer om dit te lezen en mee mag beleven heerlijk geniet schatjes xxx

CesenFlo

YES. Het is echt waar we gaan, over vandaag precies 11 dagen vliegen wij richting Bangkok om onze eerste backpack reis te gaan uitvoeren! Daar hoort uiteraard een waarbenjij.nu blog bij deze gaan we (zit nu nog in d e planning) regelmatig aanvullen met verhalen en foto's. Leuk dat je op de hoogte wilt blijven van onze reisverhalen en foto's!

Actief sinds 22 Maart 2016