Thailand check - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu Thailand check - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Thailand check

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

28 April 2016 | Thailand, Patong Beach

Vandaag wakker geworden en zoals elke ochtend in dit residence rustig aan gedaan. Heerlijk om deze dagen er ook bij gehad te hebben!!

Ontbijt scoren aan de overkant van de straat en daarna op naar het internet café om onze auto te reserveren voor in Maleisië. Het is uiteindelijk een proton saga ofzo iets geworden, wilde voor de mazda 2 gaan maar helaas liet ons budget dit niet toe. Auto gereserveerd en naar het strand toe om onze kleur nog even bij te werken. Onze scooter geparkeerd en de hele dag genoten van het strand. Ik gooi even een flashback terug namelijk dat ces afgelopen week zei haha die toeristen krijgen een boete zou ik ook wel willen voor in de pot. Wij hebben een pot met herrineringen, dus ik zei klop hem maar af want voor je het weet. Oké laten we daar stoppen en terug gaan naar gisteren. Na een uur of 3/4 te hebben relaxed op het strand lopen we terug naar de scooter, hier aangekomen ligt er een blaadje in het bakje onder het stuur en zit de scooter vast met een slot aan een andere scooter. Vol verbazing maar ook lacherig lezen we het blaadje het enigste Engels wat erop stond was pay the fine before 04:30, dat werd meteen al lastig het was namelijk al 18.00u ;). Er stond geen bedrag op dus nagevraagd waar het politie bureau was en uit de verhalen te horen was het nog best een eind. In goed vertrouwen de tuktuk gepakt voor 300bath (€7,50) heen en weer. Duidelijk een moment van oplichting aangezien het 3 minuutjes rijden was. Maar oke, eerst maar even kijken hoe duur de boete was. We stonden blijkbaar verkeerd geparkeerd, hier stonden nog zo'n 60 scooters. Waarvan alleen de scooters die zichtbaar gehuurd waren een boete hadden. Maar tja dat is te verwachten als toerist zijnde. Het grappige is is dat ze hier totaal GEEN verkeersregels hebben maar dan ook echt geen. Maar wanneer je verkeerd staat je 500bath (€12,50) moet betalen. Yes inderdaad het was maar €12,50 nog 2x nagevraagd maar de agent vroeg echt maar 500bath. Prima betaald, en terug gebracht door onze bijzonder dure tuktuk. Nu moesten we wachten op een andere agent die de ketting eraf kwam halen deze had gelukkig niet heel veel te doen na 20 minuten kwam die opdraven. Onze scoop was weer vrij!! Op naar het hotel om te douche, hierna aan de overkant avond gegeten. We waren vergeten om een bepaalde vlucht te boeken en om een accomodatie te zoeken voor morgen dus terug naar het internet café. Daar aangekomen hebben we tot 22.00u gezeten en uiteindelijk alleen de vlucht geboekt. Het werd al later en het was onze laatste avond in Patong dus wilde we de stad in, die accomodatie zouden we later wel doen.

Ces heeft gisteren een hemdje gekocht waarbij deze chick de verkeerde maat heeft meegegeven, gelukkig konden we deze zonder problemen omruilen. Nog even over banglaroad, blijft indrukwekkend. Ces op de foto met een aantal vrouwen of mannen dat is nog niet helemaal duidelijk, ik dacht dat gratis was. Was niet zo kosten ons ook weer €7,50. Zo denk je kleine bedragen maar we hebben een beperkt dag budget waardoor dit soort onverwachte kosten, vervelend zijn.. Nadat we nog een keer een rondje door het centrum hebben gelopen besloten om af te sluiten bij het hard rock café naast de hooters. Bij de hooters was de halve finale op, dus naar het hard rock café anders was ces niet meer aanspreekbaar. Toffe live band gezien en geproost met een thais biertje op een maand met toffe ervaringen!!!

Tijd lichtelijk erbij ingeschoten, uiteindelijk om half 2 terug op de kamer. Nadat we in de 7/11 de slappe lach hadden met een aantal kinderen die ons maar erg grappig vonden met onze scooter helmen. Om kwart voor 2 nog even de backpacks ingepakt en ons bed ingedoken.

We zijn er klaar voor, hopelijk jullie ook want vanmiddag om 17.00u voor jullie rond 12.00u vliegen we naar Maleisië voor nog meer nieuwe ervaringen!

Thailand ✔
Bangkok (Prince palace)- Chiang Mai (Julie's guesthouse) - Pai (Loess resort) - Chiang Mai (Awanna house) - Phuket Town (Journey guesthouse) - Phi Phi (cozy seafront resort) - Koh Lanta (Fa Rung resort) - Phuket Patong (PKL residence)