Koh Lanta - Reisverslag uit Phuket, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu Koh Lanta - Reisverslag uit Phuket, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Koh Lanta

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

21 April 2016 | Thailand, Phuket

Vanmorgen om 11.30u de boot op met lichte spanning in de onderbuik vaarden we weg. Spanning zoals wel vaker deze reis overbodig maar zo blijft het elke keer weer bijzonder om diverse vervoersmiddelen te gebruiken.

Na een rit van een uurtje aangekomen op koh lanta, niet zo'n indrukwekkende aankomst als bij koh phi phi maar nog steeds waren we erg blij met wat wij dichterbij zagen komen. Heel veel groen vult het eiland en dat is wel wat we gemist hebben op phi phi, ook de weinig toeristen vooral geen zuipende over het strand rollende Engelse en de rust die voelbaar is zodra je voet aan de haven zet. Met de taxi richting ons resort (zo noemen ze het!), na een aantal Franse af hebben gezet bij jaloermakende bungalows waren wij aan de beurt!

De taxi chauffeur sloeg rechtsaf en vrijwel meteen reden we tussen grote bungalows met op het balkon hangmatten. Feels like Pai!! Totaal geen resort zoals ze het bij ons zouden noemen, voor €11,- per nacht vind je geen bungalow in een 'resort' bij ons.
We worden ontvangen door een vriendelijk uitziende thaise man die geen woord Engels kan altijd fijn! Maar met handen en voeten komen je hier soms verder dan wanneer je daadwerkelijk gaat praten. Eenmaal bij de receptie zit er een thaise vrouw achter, die prima Engels kan. Even afrekenen voor de aankomende 4 nachten en op naar onze bungalow. Wanneer we via ons balkon de deuren openen, lopen we direct tegen ons bed aan met een grote klamboe.  Tot nu toe hebben we telkens onze eigen klamboe gebruikt maar dit bed is zo groot dat onze er niet overheen past. Het plafond bestaat uit een metalen plaat wat los zit van de muren. Helaas daardoor een kakkerlak gespot, maar gewoon gedoucht met deze vriend naast mij TROTS OP MEZELF!!!! Na onze belangrijkste spullen uit de backpack gehaald te hebben, hebben we de bar opgezocht voor een hapje eten. Door een miscommunicatie een bord fried rice met chicken ontvangen, maar ook deze smaakten weer voortreffelijk. Hierna samen lekker niks gedaan, in de zee gehangen die trouwens voor ons resort ligt. Rond 6e gaan douche, even zonnebrandcrème scoren bij de mini mart aangezien 7/11 alles prijst op de toeristen portomonee. Avondeten scoren en de rest van de avond niets meer gedaan ook wel een keer lekker!! Potje poolen, de stoelen voor de terugweg geselecteerd, hostel voor patong geregeld, instax mini fotoboek bijgewerkt etc etc kleine dingen dus... Op zulke momenten realiseer je je dat we alweer bijna 3 weken onderweg zijn en dat we bijna nog een maand te gaan hebben. De tijd vliegt ene dag harder dan de andere dag. Maar we genieten van elk kleins!

Voor morgen staat een scooter dag op de planning, tuffen over koh lanta met het national park en long beach als hoogtepunt. Over het park zei de receptioniste dat we het beste geen eten mee konden nemen anders zouden de apen met zijn allen komen en zouden we facked zijn. Dus wat doet ces morgen, juist bananen meenemen, haha! Overmorgen een 4 islands tour met een longtail want we zijn fan van snorkelen. Duiken past niet in ons budget maar snorkelen bevalt ons zo goed dat we dit op eiland mee willen pakken!

Nog een potje poolen nu staat het 3-3 daarna wellicht potje catan (ja echt ces heeft deze meegenomen wat een baas!) en dan het mandje in hopelijk geen beestjes op bezoek vanavond....

Trustee xx

CesenFlo

YES. Het is echt waar we gaan, over vandaag precies 11 dagen vliegen wij richting Bangkok om onze eerste backpack reis te gaan uitvoeren! Daar hoort uiteraard een waarbenjij.nu blog bij deze gaan we (zit nu nog in d e planning) regelmatig aanvullen met verhalen en foto's. Leuk dat je op de hoogte wilt blijven van onze reisverhalen en foto's!

Actief sinds 22 Maart 2016