Lod cave - Hot spring - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu Lod cave - Hot spring - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Lod cave - Hot spring

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

11 April 2016 | Thailand, Chiang Mai

Rond 10u stonden wij klaar om de dag te starten en dat doen wij zoals elke dag met het scoren van een ontbijt in het centrum. Onze buren waar wij de dag mee door gingen brengen waren nog niet wakker dus met zijn 2e opzoek gegaan.
Toen wij terugkwamen van het ontbijt zat er een briefje tussen onze deur met daarop dat de buren zich verslapen hadden en waren ontbijten.

Wij hebben onze spullen ingepakt en zijn hierna richting de lod cave vertrokken. Ook leuk om een keer met 2 scooters achter elkaar aan te rijden. Na een rit van 1,5u door de bergen kwamen wij aan bij de lod cave. Hier hebben wij voor een gids die ons zou begeleiden €5,- betaald. Het grappige was dat deze vrouw geen woord Engels kon dus dat zou een interessante tour worden ;). Toen we aankwamen bij de grot zagen we dat je op een bamboe boot door de grot vaart samen met je gids die een olie lamp bij zich had. Helaas heeft bij mij de angst gewonnen en durfde ik doordat het mega donker was niet naar binnen te gaan. Blij toe dat we samen met onze belgische buren waren zodat ces met hen mee naar binnen kon.

In de lod cave moeten wij de eerste 100 meter per bamboe boot afleggen,  toen we eenmaal binnen waren stapten we van de boot af en gingen per voet verder. De tour duurde ongeveer een uur, we liepen dwars door de grot. Het was er erg donker en we hoorde overal vleermuis geluiden. De gids was er alleen maar bij zodat we de uitgang weer terug zouden vinden  want mbt taal was er niet veel mogelijk. Ze kon maar een paar woorden engels zoals frog of budha omdat sommige stenen/rotsen in de grot daarop leken. We klommen omhoog via een hele steile trap die bijna in leek te storten maar goed weinig keuze dus gedaan! Hierna klommen we weer op de bamboe boot en gingen we door naar cave nummer 2. Bij de ingang hadden wij vissenvoer gekocht zonder precies te weten waar dit voor was. Dit werd in cave 2 duidelijk, toen we het vissenvoer in het water gooide kwamen er mega veel vissen op af, ik kan geen getal noemen maar doe het toch, rond de 100 vissen die het eten tegelijk probeerde te pakken. Hierna kwamen wij bij een achteruitgang uit, het was echt een super mooie ervaring!!

Ondertussen moest ik mezelf een uur lang vermaken aan de rand van de grot. Dankjewel mam voor het leren van  patience!!! Ik begon de kaarten te delen  leggen en nadat dat ik het eerste potje had uitgespeeld merkten ik al snel dat de lokale bevolking nieuwsgierig was. Voordat ik het wist stonden er +-15 mannen, vrouwen en kinderen om mijn kaart spel heen. Nadat ik 2x had gedeeld begon een man vermoed rond de 70 jaar mee te doen met het spel. Alle mensen om mij heen maakten een blij geluid wanneer ik een kaart neer kon leggen en zeiden in koor NO als het niet kon. Na 4x zelf gespeeld te hebben heb ik de kaarten voor de man neergelegd, hij heeft vanaf dat moment zelf patience gespeeld. Het was een bijzondere ervaring die ik ondanks de lod cave niet had willen missen. Toen ces en de rest klaar waren met de tour heb ik mijn pakje kaarten aan deze man gegeven. Hij was er ontzettend blij mee en bleef mij maar bedanken.

Hierna de lod cave achter ons gelaten en op de scooter richting hot spring. Na een bijzondere weg waar onze filano (scootah) ons een keer heeft gefaald moesten lopen berg was mega stijl, kwamen wij aan bij de hot spring. Adembenemend, een meer wat door de natuur is ontstaan. Met heerlijk warm water erin, midden in de jungle! We zijn later op de dag gegaan waardoor er alleen local people waren, en het een stuk rustiger was. Het was een geweldige dag samen met de Belgen!

Hierna terug naar "huis", gedoucht en met zijn 4e een hapje gaan eten en daarna een bar met pooltafel ingedoken. Het was een top dag/avond afgesloten met cocktails, hierna gebroken het mandje in!

Voor onze planning.. We hebben onze vlucht naar het zuiden vervroegd extra moeten betalen maar dat is niet anders. Dit aangezien we in het noorden alles wat wij wilde hebben gezien en toe zijn aan een nieuwe omgeving! We vliegen nu aanstaande zondag van Chiang Mai naar Phuket!

  • 12 April 2016 - 08:37

    Raldy:

    Wat leuk dat die man mee deed met je kaartspel.heeft hij ook een goede dag gehad.
    Nog veel plezier xxx

  • 12 April 2016 - 08:53

    Aunti Paula:

    Lieve Ces en Flo,

    Wat mooi om te lezen al die ervaringen die jullie daar meemaken.
    Op de manier hoe je schrijft Flo,waan je je helemaal in het verhaal alsof je erook bij bent, alleen zitten wij hier in ons koude Nederland.
    Heb je al ns gedacht om een boek te schrijven Flo, over de ervaringen die jullie daar nu meemaken?
    Ik koop hem gelijk.zo spannend en avontuurlijk en soms ook hilarisch.
    Kijk al weer uit naar het volgende verslag!
    Nog heel veel plezier en genieten Samen!!! Dikke knuf Aunti Paula xxx

  • 12 April 2016 - 08:54

    Felicia:

    Leuk om jullie verhalen te lezen. Gaan jullie nog naar Chiang Rai? Veel plezier nog!

  • 12 April 2016 - 09:02

    Monique:

    Hoi na dit verhaal was ik er weer even stiekem bij heerlijk xxx
    Geniet love u xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

CesenFlo

YES. Het is echt waar we gaan, over vandaag precies 11 dagen vliegen wij richting Bangkok om onze eerste backpack reis te gaan uitvoeren! Daar hoort uiteraard een waarbenjij.nu blog bij deze gaan we (zit nu nog in d e planning) regelmatig aanvullen met verhalen en foto's. Leuk dat je op de hoogte wilt blijven van onze reisverhalen en foto's!

Actief sinds 22 Maart 2016
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 10922

Voorgaande reizen:

01 April 2016 - 27 Mei 2016

Onze eerste reis

Landen bezocht: