Pai verkennen! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu Pai verkennen! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Pai verkennen!

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

08 April 2016 | Thailand, Chiang Mai

Heerlijk uitgeslapen wakker geworden met vogel geluiden en een onwijs mooi uitzicht op onze hangmat. Rustig opgestart om half 1 het dorp ingelopen, een thais ontbijt gescoord en onze dag was officieel gestart.

Onze planning was om de Mor Paeng waterval te bezoeken. We herrinerde ons beide de waterval halverwege de route van Chiang Mai - Pai. Ik reed haarspeld bochten waren even wennen maar na een minuut of 10 reed ik de bochten soepel door. Na een minuut of 30 reed alsof ik nooit anders gedaan had haarspeld bochten en aan de linkerkant van de weg.

De rit duurde een klein uurtje alleen kwamen we bij het verkeerde park aan haha. De security man van dit park heeft ons heel hard uitstaan lachen omdat de waterval die we zochten aan de hele andere kant van Pai was. De route aangepast en opzoek gegaan naar een andere waterval. Gelukkig is het geen straf om deze route extra te moeten rijden aangezien je super mooi uitzicht hebt en het 45 graden was. In Pai bij de brug geweest waar de 2e wereld oorlog was met de Japanners indrukwekkend maar ben je binnen 10 minuten max klaar mee. Maar het zat op de weg dus even mee gepikt, en door naar de waterval!
Afslag genomen en op naar de waterval, deze weg was adembenemend zeker een half uur door het platteland gereden met op diverse plekken olifanten kampen. Detail: wij hebben paarden hier hebben ze olifanten, bizar.
Bij het 3e park gestopt deze zag er ook het beste uit.  De olifanten zaten niet aan kettingen, kregen voedsel en stonden in de schaduw.
De eerste paar minuten hebben ces en ik samen vol verbazing staan kijken, wat zijn die beesten groot en mooi. Hierna voor morgenvroeg een afspraak gemaakt,  een uur lang samen met de olifanten zwemmen en voeren. We gaan ook op ze rijden ik persoonlijk wilde dit eigenlijk vermijden. Maar de accomodatie zag er goed uit, research gedaan op het internet, gebonden aan tijd na 11u mag het niet ivm hitte en er zitten geen zitjes op de olifanten. Wat jullie ervan vinden, ieder heeft zo zijn eigen beeld en mening prima. Maar wij gaan het doen, een goede compromis voor ons want ces wilde graag rijden en ik zwemmen dus fijn!
Ik heb hierna de olifanten nog gevoerd, super leuk om te doen! Ces is opgetild door een olifant, was echt sick! Ces schrok hij had zich vergist in hoe hoog de olifant hem op kon tillen. Staat op film proberen van de week te uploaden op facebook. Nu al een toffe ervaring morgen vroeg uit de veren maar dat doen we hier graag voor en nu gaat op tijd komen wel lukken!!

Hierna weer door naar de waterval, platteland over, bosbrand gezien (sick)! Leuke is dat we uiteindelijk aankwamen bij de waterval waar wij in eerste instantie naar toe wilde. Heel tof was een glijbaan waterval, ik ben er van af geweest ces niet (de miet ;)). Super tof !!!

Wij hebben een instax mini camera bij ons waar wij elke dag een foto mee maken om zo een fotoboekje op de reis te maken. Vandaag was dat bij de waterval! Er was een thais gezin, ces vroeg aan de man of hij een foto wilde maken. Heeft dit gedaan was verbaasd over het apparaat. Wij denken dat hij dit nog nooit gezien had, hij ging zich ook wassen enzo in de waterval. Foto van ons gemaakt en wij daarna een van hem en zijn gezin. De man was zo ontzettend blij hiermee. Ken je dat? Dat je zo gelukkig met iets bent dat je op je rug gaat liggen met een grote glimlach naar het product gaat kijken? Niet even kijken maar echt zeker een kwartier er naar blijft kijken? Nee? Wij ook niet... Maar deze man had zo'n moment, zo bijzonder om te realiseren dat hij dus de rest van zijn leven die foto in zijn huis (doos/hutje/boom geen idee wat) heeft hangen. Was ons ook heel erg dankbaar leuke ervaring!
Hierna terug naar Pai, onze was nog even opgepikt bij een laundry zaakje. Een vrouw achter haar huis tussen de kippen, geweldig.

Steeds en steeds meer gaan wij mee in het dagelijks leven. En worden wij verliefd op Thailand.

Morgenvroeg om 09.00u op naar de olifanten, hierna hot spring (sauna in open water) en naar Pai canyon  (ik zeg google even!).

• 08 April 2016 - 21:15

Monique:

Geweldige ervaring voor jullie super fijn dat jullie zo intents genieten
    In 1 woord geweldig op naar het volgende mooie warme verhaal
    Xxx

• 08 April 2016 - 21:28

Peter :

Geweldig om jullie belevenissen te lezen, elke dag weer een mooi verhaal !

• 09 April 2016 - 13:55

Raldy:

Die man zal jullie nooit vergeten...geniet maar lekker met alle avonturen die jullie nog gaan doen.xxx