Snorkeltocht!! - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van CesenFlo - WaarBenJij.nu Snorkeltocht!! - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Snorkeltocht!!

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

07 Mei 2016 | Maleisië, Kuala Besut

10.30 paraat bij het kraampje waar wij onze snorkel tour geboekt hadden. Ter info vooraf: we hebben gekozen voor de lange tour waarbij we een stop maken bij fish point, shark point, een lunch in het dorp, turtle point, coral garden en als laatste turtle beach. De tour zou in totaal 4uurtjes duren.

Vertrokken met een aantal locals en onze gids richting het andere eiland aan de overkant om een aantal russen op te pikken. Wat een onbeschoft volk is dat toch, dat bewijzen ze keer op keer. Enfis op naar fish point! Doordat we al meerdere snorkel tours hebben gedaan is een fish point minder bijzonder. Nog steeds zijn de vissen leuk om te zien maar het nieuwe is er af. Het rif was hier wel mooi aangezien het water helder was. Na een half uurtje terug de boot in en op naar shark point! Contact gelegd met onze gids een jongen van schat rond de 25 jaar, die de speedboot nonchalant met een peukie op de lip door de golven laat glijden. Hij beloofde ons dat hij ons haaien ging laten zien, en dat we hem moesten volgen. Op het moment dat wij het water in sprongen vanaf de boot schrokken we bijna van hoe super helder het water was. Wauw wat mooi! Na een pittige zwemtocht van zeker 45 minuten is de eerste haai een feit, alles gefilmd met de  go pro hopen dat de filmpjes nu goed zijn gelukt! Ook de nemo vissen hebben we gespot, in alle mogelijke maten! Normaal doe je snorkel stops van een minuut of 30 in totaal. Nu duurde het een uur waardoor je lichaam  toch echt wel vermoeid raakt. In totaal 4 haaien gezien, zouden dezelfde kunnen zijn maar iig 4x gezien. Super tof!
Hierna op naar the village voor de lunch, wij dachten dat deze er bij in zou zitten helaas bleek dit niet zo te zijn. Aangezien je op dit eiland nergens kunt pinnen hadden we een kleine tegenvaller. We hadden nog 7MR over, hier gelukkig een bord droge rijst en een sprite voor kunnen halen. Hierna terug de boot op naar turtle point.

WAUW!!!! WE HEBBEN GEZWOMMEN MET EEN ONWIJS GROTE SCHILDPAD!!! Onze gids is naar de bodem gedoken om met onze go pro een close up te maken van de schildpad. Man man wat een bijzondere ervaring, super tof!!!

Een ervaring rijker door naar Coral garden, vrijwel niks kan dit overtreffen. Het rif heel mooi, helder en overal zie je verschillende vissen zwemmen. Na een kwartiertje door naar onze laatste stop Turtle beach. De naam zegt het al dit is het strand van de schildpadden. Hier leggen de schildpadden hun eieren, het strand was verder niet veel bijzonders. Het zand was overigens spier en spierwit en super zacht! Wanneer je aan het zand rook, rook je de vis afdeling in de supermarkt van Frankrijk. Hier nog een uur gesjuffeld en in het water gehangen. Een goede afsluiten van een bijzondere en een nooit meer te vergeten snorkel tour!!!

Perhantian is overigens wel echt een bounty eiland. Overdag kun je hier zwemmen, snorkelen en duiken. Verder is er niet veel te doen. Dus morgen om 07.30 verzamelen voor de boot en daarna op naar onze volgende bestemming, Penang. De navigatie geeft 5.5uur aan, dus de ipod vanavond op de lader want morgen moeten de stembanden weer aan de slag!

Wij doen nog een drankje op Perhantian Kecil, want in de top 3 staat het zeker. Wat een top eiland.

CesenFlo

YES. Het is echt waar we gaan, over vandaag precies 11 dagen vliegen wij richting Bangkok om onze eerste backpack reis te gaan uitvoeren! Daar hoort uiteraard een waarbenjij.nu blog bij deze gaan we (zit nu nog in d e planning) regelmatig aanvullen met verhalen en foto's. Leuk dat je op de hoogte wilt blijven van onze reisverhalen en foto's!

Actief sinds 22 Maart 2016