Laatste dag Koh Lanta - Reisverslag uit Phuket, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu Laatste dag Koh Lanta - Reisverslag uit Phuket, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Laatste dag Koh Lanta

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

23 April 2016 | Thailand, Phuket

Even een update mbt gisteravond... Onze peilen gezet op de night market, op de weg erna toe zagen we grote lampen in de lucht schijnen. Wij dachten dat het een groot feest was in de zin van een club. Toen we eenmaal aankwamen zagen we honderden mensen op een brug staan. Er klonk luid muziek er schenen onwijs grote lampen en er stonden 2 grote podia op de brug. Wij dachten dat het ging om een natio.nale feestdag, dit bleek anders. De mensen waren uitbundig feest aan het vieren omdat er een nieuwe brug was geopend die hen voortaan zou brengen van het ene eiland naar het andere eiland.
Onbeschrijfelijk, vuurwerk, live band echt alles erop en eraan alleen omdat er een brug geopend is. Haha wij stellen voor om dit voortaan ook bij ons te doen, wellicht kunnen we nog een feest geven voor het bouwen van de fietsbrug naar Lent. ;)

Vandaag de dag begonnen met het zoeken naar de Tiger caves en een waterval. Na 30 minuten op onze honda rond te hebben gereden in de zon aangekomen bij jawel de verkeerde Tiger cave. Maar niet te min we zijn optimistisch dus even kijken! Na 10 minuten off-road door de jungle tussen de apen te hebben gereden toch gekozen om om te draaien aangezien geen einde aan zat te komen. Terug de main road op, en na een fantastische rit langs de kustlijn, door de jungle en aantal keer vol in de ankers ivm apen op de weg aangekomen bij de waterval en tiger caves. Toen we richting de waterval liepen sloot er een jongen (Tom) uit Engeland maar al 2 jaar woonachtig in Australië en nu Azië aan het ontdekken bij ons aan. Prima gast voor deze ontdekking maar verder was het niets. Wij dachten alle 3 dat de waterval en cave om de hoek waren, dit bleek anders.  Zeker 45 minuten gelopen voordat we bij (al de 2e keer)  een uitgedroogde waterval aankwamen. Maar de tiger caves die wij onderweg tegen kwamen waren wel indrukwekkend dat maakte een hoop goed. Helaas maar geen verassing een flinke jaap in mijn teen doordat ik op een rots klapte toen ik naar de bomen aan het kijken was zoekend naar apen. Een creatieve pleister gemaakt en terug naar de scooter.
Wat een dierenleed bestaat er in dit land, ondanks dat je je er bewust van bent dat dit hier plaats vind blijft het schokkend als je het ziet. De olifanten die zonder schaduw aan een ketting de hele dag vol in de zon staan, de straat honden die je liever niet aanraakt maar oh wat zou ik ze graag mee naar huis willen nemen, de shows die gepromoot worden met apen en olifanten in de hoofdact en de vele tiger kingdoms waar toeristen denken dat het gewoon is om op ze te liggen en de tijgers diervriendelijk worden behandeld?!?!? En jullie mogen nu best denk daar heb je d'r weer, dit wist je vooraf prima! Maar ik vind het ontzettend zielig dat dit soort dingen NOG STEEDS gebeuren puur voor leedvermaak van de toerist.

Dat gezegd hebben, zijn we hierna een hapje gaan eten. Er bleek dus wel een night market te bestaan, dus op onze honda gestapt richting de markt. Hier een  klein elektronica zaakje gevonden dus wilde wij onze go pro nalaten kijken.
Nadat wij op en neer hebben gelopen om het kaartje te halen zijn we er achter gekomen dat we opgelicht zijn met het kopen van onze vorige kaart geen grote schade gelukkig €10,-, altijd jammer maar goed niks ergs. Een nieuw kaartje aangeschaft en kunnen dus weer gebruik maken van de go pro.

Oja en wat kun je je vergissen in de data, op reis zijn we zeker. Er van uitgaan dat we op 25 april richting patong zouden gaan hadden we een tour in de planning. Helaas hadden we ons bootticket voor de 24ste al vast gelegd waardoor we vanmorgen zijn vertrokken richting patong. Voor ons gevoel was het gisteren de 22ste dus dachten alle tijd te hebben, bleek anders. Maar ook dit is geen probleem,  het bied alleen maar mogelijkheden om patong en omgeving beter te ontdekken.