Divers! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van CesenFlo - WaarBenJij.nu Divers! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Divers!

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

16 Mei 2016 | Maleisië, Langkawi Islands

3D art museum, oriental village en the seven walls waterfall it is voor vandaag!

Na bami soep te hebben ontbeten op scooter richting oriental village. Ons huisje ligt centraal gelegen, vanaf hier is alles een half uur rijden zo ook oriental village. Onderweg een aantal keer de rem in moeten drukken aangezien je dwars door de jungle rijdt, en dus schieten er geregeld apen of grote vogels over de weg. Eenmaal aangekomen valt direct de kabelbaan naar de Skybridge op, de grootste hoogste brug tussen 2 bergtoppen. Deze staat niet voor vandaag op de planning daarnaast is het best bewolkt zonde om dan naar boven te gaan.

Oriental village is een klein dorpje met winkeltjes, eetkraampjes en diverse toeristische attracties. Je kunt hier zoals eerder benoemd de skybridge bezoeken, het 3D art museum bekijken of een rit in de skyrex maken we zijn er nog steeds niet helemaal uit wat dat nou precies is. Wij kiezen iig voor het 3D art museum en laten de rest voor wat het is.

Dit is het grootste 3D museum van Maleisië, toen wij in George Town waren hebben wij hetzelfde soort museum bezocht samen met Didi, Felicia en Maud. Deze was alleen stukken groter en draaide voornamelijk om muurschilderingen van dieren. Wauw super gave foto's rijker!! Moeilijk om uit te leggen dus de foto's laten we graag bij terugkomst zien, deze spreken immers voor zich. We zijn een hapje gaan eten, blijft bijzonder om dan naar de overkant te kijken en daar een boom vol apen te zien. Na wat foto's te hebben gescoord incl een foto van een oranje baby gibbon aapje, zijn we vertrokken richting de waterval.

Deze waterval vond ik minder indrukwekkend dan de watervallen die we hebben gezien in Thailand maar toch kunnen we deze afvinken van ons lijstje. Blijft opvallend hoeveel Indiërs hier wonen, voor ons gevoel is dit eiland het enigste echte Maleisië wat niet over is genomen door Indiërs. Want in de rest van de plekken waar wij zijn geweest waren het vooral Indiërs die de overhand hadden. Zo ook bij deze waterval waren weinig Maleise te bekennen. Enfis deze hebben we ook maar weer gezien!

Nu zsm naar het strand, de bewolking was weg getrokken en dat betekend dat het hier direct niet meer te houden is. Rond 6u aangekomen op het strand, wat drukker dan de vorige keer dat we hier waren maar nog ruimte zat om een duik te nemen. Heerlijk om in het warme zee water een soort van af te koelen!
Na een uurtje terug naar het huisje om om te kleden en opzoek te gaan naar een hapje eten. Aangezien wij ergens anders wilde eten dan de plek waar wij nu dagelijks eten kwamen we uit bij een iets groter restaurant. De prijs lag iets hoger (3,- voor een bord eten) maar dat maakt voor een keer niet uit. Laten we het zo stellen, dat doen we ook niet meer. Het eten smaakten nergens naar! Dus morgen gewoon weer bij onze oude vertrouwde plek eten. Na wat enig overleg toch de markt opgegaan, een heerlijk krokant ijsje gehaald (lichten we toe bij terugkomst) en een hemdje gescoord voor ces.

Nu in bed, moe maar voldaan weer een dag die behoort tot een herrineringen. De dagen gaan hard nu, het einde is in zicht. Volgende week donderdag landen we in Dusseldorf, dus zetten wij alle zeilen bij om alles eruit te halen wat er nog in zit!

Morgen wanneer het weer het toe laat ga ik de skybridge beklimmen en ces de skyrex ontdekken zo doen we beide wat!

CesenFlo

YES. Het is echt waar we gaan, over vandaag precies 11 dagen vliegen wij richting Bangkok om onze eerste backpack reis te gaan uitvoeren! Daar hoort uiteraard een waarbenjij.nu blog bij deze gaan we (zit nu nog in d e planning) regelmatig aanvullen met verhalen en foto's. Leuk dat je op de hoogte wilt blijven van onze reisverhalen en foto's!

Actief sinds 22 Maart 2016