Wat een dag.... - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van CesenFlo - WaarBenJij.nu Wat een dag.... - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Wat een dag....

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

14 Mei 2016 | Maleisië, Langkawi Islands

Rond 12.00u uitgechecked bij my budget hotel inn in Batu Ferringhi, prima accomodatie overigens! Dat ter zijde, op met onze volle backpacks richting de yes verrassend 7-eleven voor een bami soepje als ontbijt. Aan de overkant van de 7-eleven een sap kraampje ontdekt waar ze geen suiker toevoegen, heerlijk verse fruitsappen!

Toen deze maaltijd op was een taxi aan gehouden. Onbedoeld een blauwe deze zijn een 'luxere' uitvoering dan de rode, prijs was hetzelfde en deze bood zich aan dus ingestapt. Ces met deze fijne chauffeur een uur gepraat over de Eredivisie deze word hier net zoals in Thailand nauwlettend gevolgd. Het laatste half uur hebben wij naar de verhalen, foto's en filmpjes (moesten wel) gekeken van zijn dansende en zingende zoon en moest wij deze ook beoordelen op zijn talenten.
Gelukkig kon hij serieus wel oké zingen dus daar waren onze acteerskills niet voor nodig.

Met onze tickets op zak, backpack op de rug en handbagage klaar lopen we het vliegveld van Penang binnen. De taxi chauffeur had ons al gewaarschuwd het is een klein vliegveld aangezien het niet van de regering is. Dit ondervonden wij direct, een grote chaos; live bands die de speakers te hard hebben staan voor de beperkte ruimte, mega veel mensen, veel winkels in een te kleine ruimte. Kortom, een positieve ervaring!
De moed niet laten zakken, aangezien we om 14.00u aankwamen zijn we op advies van de douane buiten de poortjes blijven wachten zodat we om 15.00u door de douane zouden gaan. Onze vlucht zou overigens om 16.15u vertrekken dus om 15.45u boarden.

Rond 14.30 bedachten we dat we onze backpacks nog af moesten geven bij de bagage drop. Opzoek naar de bagage drop! Deze hadden we redelijk snel gevonden alleen bleek er een rij van zeker 60 mensen te staan, deze hadden hetzelfde idee als ons... Helaas waren er maar 3 desks open waardoor de rij letterlijk en figuurlijk van de ene kant van het vliegveld tot aan de andere kant stond. Een sneaky rij gevonden die ons de mogelijkheid gaf om sneller aan de beurt te zijn, dikke prima!

Eindelijk aan de beurt na onze tickets al 4x af te hebben gegeven aan diverse medewerkers van het vliegveld horen we bij de bagage drop dat onze backpacks niet ingecheked kunnen worden omdat we te vroeg zijn. Zowel de jongen van AirAsia als wij staan verbaasd te kijken. De jongen kijkt naar ons ticket dan naar het systeem nog een keer naar de tickets en zegt: "Oh I see.. Your ticket is for the 15th of May today is the 14th of May." BAM STA JE DAN MET JE GOEIE GEDRAG!

Shit shit shit..... Naar buiten, nee toch naar binnen, contact met thuis wat nu, overleggen samen, afvegen boot - vliegtuig, wat te doen. Weet je wat we boeken een nieuw ticket voor vandaag!!

Zo gezegd zo gedaan.. Ons ticket was zeker waar ineens 2x zo duur, maar de data vergissing is gebeurd met een reden. Wij waren klaar met Penang en wilde iets nieuws! Als je wilt weten hoe het kon gebeuren? Geen idee, te enthousiast, te druk, te afgeleid, geen idee. Maar dat is ook niet belangrijk, vooral fijn dat we het op kunnen lossen!

Na een ruime 20 minuten van stress zag het er dan toch rozenkleurig uit. Backpacks ingecheked, douane gehad, drinken en een wafel weten te scoren en nu wachten tot we mogen boarden. Dit mocht al snel en dus zaten we voor we het wisten al in het vliegtuig.
Hier werden we kun je rustig stellen meegenomen op tour, de piloot vertelde wat er links en rechts zichtbaar was en net aan het eind van de tour dachten wij tijd voor een filmpje op de tablet en muziek. Op dat moment klonk de stem van de piloot met de boodschappen dat wij ons klaar moesten maken voor de landing. BIZAR een vlucht van 30 minuten!

Verassing!! We werden opgehaald door Didi, Felicia en Maud van het vliegveld. Leuk leuk! Met de taxi door naar het Chenang Inn Resort, hier aangekomen kregen we ipv onze 2 persoonskamer een familie kamer met 3 bedden. Heerlijk die ruimte!! Spullen gedropt en de hoofdstraat ingelopen die bij ons om de hoek zit. Hapje gegeten, de winkeltjes bekeken en uiteindelijk rond 22.00u wederom afscheid genomen van elkaar. Aangezien hun morgen terug vliegen naar KL en vanuit daar naar huis en wij hier nog een week blijven.

Ons huisje geïnstalleerd met de spullen, nog een bordje eten gescoord en nu in bed. Tijd voorbij gevlogen vandaag het is alweer 01.34u.

We zijn benieuwd wat Douwe Bob gaat doen vanavond, mocht er iets geks gebeuren we horen het graag!

Dikke kus vanaf Langkawi