Maleisië check! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu Maleisië check! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Maleisië check!

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

23 Mei 2016 | Thailand, Bangkok

Maleisië zit erop, een prachtig land waar vooral de natuur indruk op ons heeft gemaakt. Het is een onwijs mooi land alleen door de invloeden van andere culturen is het 'echte' Maleisië op veel plekken ver te zoeken. Wij vonden het erg jammer, maar we hebben er des al niet te min heel erg van genoten. Perhentian Kecil en Langkawi waren voor ons zeker hoogte punten maar ook de auto ritten dwars door de jungles hebben mooie herrineringen achter gelaten. De route die vooraf gepland was, licht aangepast ivm het samen zijn met Didi, Felicia en Maud maar dat had zijn charmes en bracht nieuwe avonturen met zich mee.
Om 17.00u hebben wij Maleisië officieel achter ons gelaten, toen vlogen wij voor de duur van 2uurtjes in een turbulente vlucht terug naar Bangkok, Thailand. Hier zullen we nog 2 dagen zijn en dan zit het er echt op.

De aankomst op Bangkok was heerlijk, fijn om weer onder deze mensen te zijn.  Wat zijn wij verliefd geworden op deze cultuur, de stad die zo druk leek is nu nog steeds druk maar minder overspoelend dan eerst aangezien we nu een aantal ervaringen rijker zijn. Een taxi gescoord naar het Chillax Resort, een rit van 30 minuten. Maar ivm de drukte op de weg hebben we er iets langer over gedaan, wij vonden het prima we zijn immers weer in Thailand! Het hotel is groot maar niet té groot, wanneer de taxi parkeert komt er een jongen aan die voordat wij het door hebben onze backpacks al op een trolly heeft liggen en deze naar binnen brengt. De beveiliger komt ons direct tegemoet om ons op te vangen, dit is nieuw maar we kunnen er aan wennen haha. Tijdens het inchecken zijn wij in gesprek met de receptioniste als zij op een gegeven moment verteld dat het management gratis upgrades weg geeft en dat wij de gelukkige zijn. We hadden de 'kleinste/superior' geboekt maar krijgen nu van het management een premier kamer, de grootste die ze hebben. In onze nopjes met de lift naar de 3e etage waar we de jongen met onze backpacks tegemoet lopen, kamer 315 is van ons. Ces opent de deur en inderdaad wat een kamer. De meeste van jullie hebben de foto's al gezien, een privé jacuzzi een mega groot bed, balkon, badjassen, slippers ed het houdt niet op. Ook hadden wij de dvd speler ontdekt, en dus op naar 7eleven voor een filmpje. Helaas bleek deze alleen thai te spreken haha, scheelt dat de films 2 euro waren. ;)
Op advies van een local iemand een bordje fried rice gescoord ergens, wat hebben we het gemist! Na wat verse watermeloen en drinken te hebben gehaald, de rest van de avond in onze jacuzzi gelegen en op bed gehangen. Heerlijk! Morgen Bangkok in maar geen lange taferelen, we hebben namelijk een zwembad op het dak waar wij graag gebruik van maken. Wij dachten dat het regenseizoen hier zou zijn maar ook dat is een meevaller want dat is niet zo! :)

Voor nu weltrusten vanuit Bangkok.

Maleisië ✔
Pilau Pinang: Lost paradise resort - My budget home
Langkawi: Chenang Inn resort
Kuala Lumpur: Pudu Plaza hotel

CesenFlo

YES. Het is echt waar we gaan, over vandaag precies 11 dagen vliegen wij richting Bangkok om onze eerste backpack reis te gaan uitvoeren! Daar hoort uiteraard een waarbenjij.nu blog bij deze gaan we (zit nu nog in d e planning) regelmatig aanvullen met verhalen en foto's. Leuk dat je op de hoogte wilt blijven van onze reisverhalen en foto's!

Actief sinds 22 Maart 2016