Dubbel check! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van CesenFlo - WaarBenJij.nu Dubbel check! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Dubbel check!

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

18 Mei 2016 | Maleisië, Langkawi Islands

Jaja een grote vink op mijn to do lijst want de skycable car (de grootste en steilste kabelbaan ter wereld) en the skybridge (800m boven zeelevel ongeveer 100m boven land) zijn een FEIT!!

Wauw het was even een drempel over maar toen ik eenmaal mijn ticket had ces een kus gegeven en in een rechte lijn door naar de gondel. Daar werd ik aangewezen om bij 3 maleisiese (geen idee hoe je het schrijft) aan te sluiten. Toen ik de gondel in stapten schoten deze alle 3 naar de andere kant van de gondel deze was niet zo groot dus ze zaten zo weer haha. Nog even omgedraaid en ces uitgezwaaid die beneden op mij bleef wachten. In het Engels de jongens verteld dat ik niet bijt alleen was hun Engelse vocabulair niet verder uitgebreid dan ajax en yes. Dus we hebben geen bijster goede gesprekken gehad onderweg maar dat was prima want zo kon ik het uitzicht in mij opnemen, het was fenomonaal!

Vermoedelijk na 10 minuten (leek korter) aangekomen bij het midden station. Geen idee wat het was maar even gaan kijken ben er tenslotte toch! Het eerste viewpoint is een feit, adembenemend uitzicht over het eiland Langkawi. En het besef dat ik zojuist deze kabelbaan heb gerocked komt ook wel binnen, TROTS!
Na een aantal foto's te hebben geknipt terug naar het station om de gondel te pakken richting het eindstation waar ik het voor doe namelijk Skybridge. Op het moment dat ik in wil stappen lopen de 3 jongens mij tegemoet op het moment dat ze mij zien hoeven ze ineens niet meer in te stappen. Ik zit nu dus ALLEEN in een gondel op 100 meter hoogte, maar ik blijf koel, niks aan het handje. En inderdaad niks aan de hand, ik zie de skybridge en met 5 minuten sta ik op het eindstation. De trap naar de brug wordt gerenoveerd dus moet ik een kaartje kopen voor de lift. Bizar een lift op een berg mega hoog, geen gewone lift. Een lift die op een soort achtbaan spoorrails rijdt en een groot kussen eronder heeft waardoor die recht blijft staan, zo wazig als het leest zo was het ook. Toen ik in de rij stond om in overvolle lift te gaan stappen, zag ik dat er steeds meer bewolking aankwam. Helaas was het zo erg dat ik de kabelbaan niet eens mee kon zien, best freaky maar ondanks de bewolking zal ik voet zetten op de skybridge!
Na een rit van denk zo'n 2 minuten komen wij allen zwetend de lift uit, maar dit is al snel niet meer belangrijk aangezien ik ben aangekomen bij de skybridge! Helaas veel bewolking dus het beloofde uitzicht blijft uit, gelezen dat je Thailand kunt zien vanaf hier jammer genoeg niet kunnen zien maar ook dit voelde goed!
Met de go pro in de ene hand en de camera in de andere hand de brug getrotseerd en wat een mooi ding is het. Er zitten op sommige plekken glasplaten in de vloer waar je doorheen kunt kijken om te zien hoe hoog je staat, heel tof! De brug bewoog een beetje hetzelfde zoals toen ik samen met Ces en mijn vader de bruggenloop heb gerend, leuk leuk!
Nadat ik voldoende foto's heb geschoten besluit ik terug te gaan naar de gondel, toch nog even het hoogste uitkijkpunt mee pakken en dan tijd om terug te gaan. Een foto gekocht die ze op elk station maken, sta er zo alleen op dat ik dacht als die nou ook nog alleen word weggegooid is het wel heel triest, even onderhandeld over de prijs uiteindelijk voor €2,- meegenomen.
De terugweg is begonnen ik zit deze keer met een Chinees koppel en een mix koppel (vermoedelijk Franse jongen en Indies meisje) in de gondel. Prima terug rit, af en toe voelt het alsof je stil staat maar het was erg gezellig dus voordat we het wisten waren we alweer beneden.

Hierna ces opgezocht die de hele tijd in de zon heeft gelegen haha, beide hebben we dus een drukke dag gehad! Ces is nog in de skyrex geweest een simulator die je verplicht bij het entree kaartje moest kopen. Toen deze ook erop zat zijn we naar de zee toe gereden, heerlijk afkoelen.

Het was een top dag die we nu gaan afsluiten met een potje catan, buiten af en aan van een ware regendouche. Morgen niks op de planning, we hebben nog 2 dagen op Langkawi waar we vooral gaan genieten en relaxen!

Skybridge in the pocket!!!

  • 18 Mei 2016 - 17:48

    Josje:

    Wat een fantastisch verslag...zat er bijna ook in

  • 18 Mei 2016 - 20:09

    Monique:

    Ja floortje top ook dit verhaal weer hoe je ons constant meesleurt
    Geweldig om te lezen xxx love u

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

CesenFlo

YES. Het is echt waar we gaan, over vandaag precies 11 dagen vliegen wij richting Bangkok om onze eerste backpack reis te gaan uitvoeren! Daar hoort uiteraard een waarbenjij.nu blog bij deze gaan we (zit nu nog in d e planning) regelmatig aanvullen met verhalen en foto's. Leuk dat je op de hoogte wilt blijven van onze reisverhalen en foto's!

Actief sinds 22 Maart 2016
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 10894

Voorgaande reizen:

01 April 2016 - 27 Mei 2016

Onze eerste reis

Landen bezocht: