Taman Legenda - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van CesenFlo - WaarBenJij.nu Taman Legenda - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Taman Legenda

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

17 Mei 2016 | Maleisië, Langkawi Islands

De skybridge stond voor vandaag op de planning. Deze activiteit is alleen van een ding afhankelijk namelijk van het weer, wanneer het bewolkt is zie je niks dus is er niets aan. Helaas was het deze ochtend inderdaad erg bewolkt en hebben wij ervoor gekozen om iets anders te gaan namelijk, taman legenda.

Een park waar diverse legendarische momenten van Langkawi zijn weergegeven dmv standbeelden. Onderweg naar het park trokken de wolken weg en was het niet te houden zo heet, we waren al bij het park aangekomen de brug zit aan de andere kant van het eiland. We hebben er dus voor gekozen om die te laten voor vandaag ondanks het weer.
Het park heeft een grote mooie ingang waar als je er doorheen loopt een langwerpige rivier ziet die tot aan het eind van het park loopt waar de 2e ingang zit. Dit park werd aangeschreven online als een must see. Helaas word ons al snel duidelijk dat dit park niet meer is wat het geweest is. Het is oud, vervallen, leeg en dus heel stil. Standbeelden zijn vies, kapot en plekken die onderwater hadden moeten staan zijn uitgedroogd. Zonde vinden wij beide aangezien je hier alles hebt om een super mooi park van te maken. Het grenst aan de haven waardoor er een strand is, daarnaast is er een redelijk groot podium met tribune waar ze vroeger shows gaven. Bijzonder om hier doorheen te lopen maar vooral vinden we het dood zonde een onwijs mooi park, waar als je de trap op loopt bij de 2e ingang je volledig uitzicht hebt over het park. Je ziet een groot plein met een aangrenzend groot meer wat overloopt in de langwerpige vorm die door het park loopt, bloem fonteinen die water overschieten naar elkaar. En wanneer je je ogen sluit hoor je het plein vol staan met mensen die enthousiast het park willen verkennen. Helaas is dit geen realiteit wanneer je je ogen opent. De geckos en salamanders schieten constant aan onze voeten voorbij en diverse vogels ontwijken ons wanneer ze voorbij vliegen. Ondanks dat het vrijwel niets meer voorstelt zijn we er toch geweest, dus check van de lijst af.

En nu? STRAND!! Het was niet uit te houden, een bordje nasi pattaya gescoord. Lekkah! De eerste duik is het lekkerst, al snel merken we dat er vandaag hogere golven zijn. We hebben ons de volgende 2 uurtjes vermaakt met het springen en duiken in de golven en uiteraard hebben we ons kleurtje bijgewerkt.

Rond half 8 richting de avondmarkt in ketawang. We wilde dit eigenlijk voor morgen bewaren maar de jongen achter de balie raden vandaag aan het was namelijk dichterbij. We zijn blij dat hij ons heeft geadviseerd om vandaag te gaan anders hadden we een half uur gereden voor een markt die niet heel veel voorstelt. Een aantal eetkraampjes stuk of 4 kleding kraampjes that's it. Wel hebben wij hier ons avondeten kunnen halen voor in totaal 3euro, ons hoor je niet klagen!

Gisteren hebben we het zo geheten dragon fruit geprobeerd, zelfde structuur als een kiwi alleen dan wit. Niet heel veel smaak eraan. Vandaag stond durian op de planning, jezus wat ranzig. Didi snappen jou voorkeur voor deze vrucht TOTAAL NIET, lijkt wel alsof je rauwe uien naar binnen werkt joh bahbah. De geur die er vanaf komt is zo ontzettend sterk dat wanneer je een hap neemt de geur het direct overneemt hierna proef je alleen nog maar uien.

Wel kunnen we zeggen dat we het geprobeerd hebben, dus wederom een om af te vinken!

Morgen wederom een poging mbt de skybridge!