Perhentian island - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van CesenFlo - WaarBenJij.nu Perhentian island - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Perhentian island

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

06 Mei 2016 | Maleisië, Kuala Besut

Yes yes 05.45u ging de wekker. Na voor een week afscheid te hebben genomen van Didi, Felicia en Maud tot half 2 bezig geweest met dingen pakken en dergelijke. Ces stond vanmorgen op alsof hij volledig was opgeladen. Begrijpelijk aangezien hij de perhantian islands heeft uitgekozen, hij verheugd zich hier zo op!!

Dus om 7.30u uitgechecked mocht je een oplettende lezer zijn, dan zie je inderdaad een gat van 1u en 45min. In tegenstelling tot ces was ik niet zo blij met deze wekker dus heb mijn tijd genomen...

Om 08.00u in de auto met onze banaan pannenkoek ander ontbijt was niet te vinden haha. Ces beet de spits af maar zijn energie was na een twee uurkes ver te zoeken en dus switch! Dit de rest van de rit aangehouden, wanneer je ernaast zat sliep je bij en anders reed je en zong je de liedjes die door de speakers klonken uit volle borst mee!!

Na een rit van ongeveer 4.5u aangekomen in Kuala Besut. Hier moeten we de auto stallen voor de aankomende dagen en de boot naar het eiland pakken. We reden de hoofdstraat in en werden daar aangehouden door een man op een scooter die ons meer informatie wilde geven bij een bureau een stukje terug. Op goed vertrouwen mee gegaan, dat heeft goed uitgepakt. Om 14.30u moesten we klaar staan bij de haven voor de speedboot en daarvoor moesten we de auto stallen op een afgezet terrein. We hadden geen contant geld dus geen een medewerker van het bureau met ons mee, chill denk je! Het was fijn tot hij bij ons in moest stappen om een dorp verderop te pinnen omdat de bank hier ons pasje weigerde. Het was een hele dikke man, met een zeiknat shirt, stinkend naar opgedroogd zweet. Aangekomen bij de bank gelukkig kunnen pinnen, terug naar het bureau. Auto gestald, bagage klaar staan en nu wachten op de boot.
De rit naar het eiland duurde een klein half uurtje prima te doen, achterin gezeten dus vrijwel geen last gehad van het stijgen van de boot.

Aan wal en wauw onze ogen gelijk uitgekeken het water was zo helder dat we de vissen zagen zwemmen terwijl we op de brug liepen. Accomodatie op aanraden van duikinstructeurs opgevolgd, prima huisjes enige nadeel badkamer delen met de rest van het terrein. En het huisje zit half in de jungle, we zagen een hagedis van zeker 80 centimeter bahbah. Daarna zagen we eekhoorns battle om een stukje fruit. En er sprong een dier op ons dak geen idee wat voor iets hoop dat het dadelijk weg is haha.

Voor morgen verassend een snorkel tocht geboekt haha, deze keer hopen we op schildpadden en haaien! Perhantian island heeft de grootste kans van slagen dus we hebben goede hoop voor morgen!! De zonsondergang staat voor morgenavond op de planning aan de andere kant van het eiland genaamd coral beach.
Ons plan was om hier tot de 9e te blijven, aangezien de prijzen toch een stuk hoger liggen dan verwacht en wat we willen doen kunnen we in een dag doen ervoor gekozen om de 8e vroeg de boot terug te pakken naar Kuala Buset.

Daar zullen we ons weer samenvoegen bij Didi, Felicia en Maud. Die ons net overwachts een super cadeau hebben gedaan namelijk overnachten in een hotel MET zwembad aan zee!!!! WAUW HOE CHILL!!!!

Zo direct richting het huisje morgen weer een nieuwe dag. Heerlijk de wind die door je haren waait, geen regen druppel gehad vandaag (afgeklopt), het geluid van de zee en het 'afkoelen' in het water. Afkoelen is er niet echt bij het water is namelijk 32 graden. Wat hebben we het toch slecht....