Mega ranzig - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van CesenFlo - WaarBenJij.nu Mega ranzig - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Mega ranzig

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

29 April 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Maleisie it is!!

Vannacht onze laatste nacht in Phuket of überhaupt Thailand gehad. Wederom heerlijk geslapen mocht je ooit naar Phuket - Patong gaan, PKL Residence zeker boeken wat een geweldige accomodatie!

Ontbeten aan de overkant van de straat, afscheid genomen van onze scoop bedankt scoop voor de toffe dagen we hebben van je genoten. Om 14.00u pick up richting het vliegveld om 17.20 met boarden nadat ces zijn lege kogel huls en mijn kleine schaartjes zijn ingenomen shit maar niks aan te doen! Rustige vlucht wederom met Air Asia, ondertussen 5 vluchten gehad nog 5 te gaan!!

Aangekomen in kuala lumpur na een redelijk stabiele vlucht op het eind in het onweer maar gelukkig had de piloot het allemaal onder controle en kwamen we na 1,5u gelijkelijk tot stilstand. Onze koffers gescoord, even een burger eten en met volle goede moed een taxi gescoord. Op naar KL!!

De weg naar het centrum van KL genoten we beide van de skyline, toren hoge gebouwen verspreid over de stad. De taxi chauffeur een prima radio zender na zeker 15 minuten wisselen van kanaal gevonden, dus ons kon niks gebeuren!
Onze chauffeur had geen idee waar ons hotel zet wat voor bijzondere situatie zorgde. Zo zat ik 10 minuten alleen in de taxi langs de kant van de weg omdat ces met de chauffeur mee moest naar een ander hotel om de weg te vragen.
Maar toen we eenmaal waren afgezet door onze chauffeur stapten wij richting ons hotel dit heette het T-hotel en werd beoordeeld op diverse websites met minimaal een 6.1. Er werd gezegd dat er een goede prijs-kwaliteit verhouding zou zijn. Bij zo'n grote stad houdt je rekening met dat je niet heel veel gaat krijgen voor het kleine bedrag dat je per nacht betaald.

We staan voor het hotel kijken naar binnen en op dat moment komt er maar een gedachten bij mij omhoog.... Dit word helemaal niks. Ik zie wanneer ik langs de receptie kijk een groen lang doek van het plafond tot op de grond hangen. De eerste gedachten die bij mij (en achteraf bleek bij ces ook) door mijn hoofd schoot wat zit er in godsnaam achter dag mega ranzige doek?! Maar... We zijn nog steeds positief wie een crack receptie heeft wilt niet zeggen dat dit ook geldt voor de kamers. Er hing overigens een schoonmaak personeel gezocht blaadje op het raam. Ces kon dit verwoorden naar ja maar dat is alleen voor in de vakantie periode dus nu zullen ze vast iemand hebben. Oké ces goed bezig ik schakel mijn negatieve gedachten weer uit en we openen met volle goede moed de voordeur van het hotel.

De lucht die ons tegemoet komt op het moment dat wij de deur openen is niet te beschrijven. Laten we het erop houden dat we beide bijna niet naar boven durfde te gaan  om de kamer te bekijken. We hadden de betaling online voldaan via agado.com prima website tot nu toe geen problemen mee gehad. Er zitten 2 jongens achter de receptie schat dat ze beide rond de 28 jaar waren. Tijdens het inchecken wisselen ces en ik alleen de woorden: fuck wat hebben we nu weer geboekt?! Tijdens het inchecken komen er diverse types uit de lift waarvan je denkt hmm liever niet dan wel.. Maarrrr NOG STEEDS wisten we het om te buigen naar positiviteit (ces en ik zijn zelf ook verbaasd), kamer 202 it's it! Oké dan, daar gaan we de stinkende lift in. Ik heb stiekem de keus al lang gemaakt, dit gaat hem niet worden. Maar doordat ces blijft benoemen dat het misschien op de kamer mee valt blijft er iets in mij hopen. De liftdeur gaat open, er komt een walm van urine, riool en ranzigheid ons tegemoet. Maar we zetten door, op naar kamer 202. We maken de deur open, sleutel in het lock, de lampen gaan aan.. Rob Geus zou hier huilend weg lopen, dat deden wij ook bijna. De geur hing niet alleen in de gang ook in de kamer, overal haren, behang wat losliet, schimmel plekken op de muren en plafond, vlekken in het bed op de muren, geen raam, 2 airconditioning die alleen maar stof bliezen... RANZIG !!!

Ik was er klaar mee direct terug naar de receptie, de jongen aangesproken deze had dit denk ik vaker gehoord want voor we het wisten kregen we een nieuwe sleutel voor kamer 402. Tussendoor kun je nagaan we hadden een "SUITE" geboekt.

De lift weer in, op naar verdieping 4. De deur gaat open, een nieuwe doordringende stinkende geur komt ons tegemoet. Deze is niet zo goed te omschrijven, er zit zeker een deel riool bij maar bedorven voedsel maakt er ook deel van uit. De kamerdeur Gaat open. We willen onze kaart in het licht ding stoppen maar komen er achter dat dit niet kan, aangezien er een lepel in zit?! De kaart doet het namelijk niet, ces probeert de lepel er goed in te doen ontvangt als bedankje een kleine stroom shock. Ik ben direct alweer klaar en wil terug naar de receptie dit keer om mijn ongenoegen uit te spreken en geld terug te vragen. Ces baalt van het geld, ik ook maar dat vind ik minder belangrijk dan deze graf kamer. Hier wil je niet dood gevonden worden. Even opzoek naar een ander hotel via de WiFi, GPS aan en naar beneden.

Lang verhaal kort maken, we kregen de borg van de sleutel terug naar daar bleef het bij. We zijn uiteindelijk maar gewoon weg gelopen, want de sfeer sloeg direct om. Geen wonder dat ze personeel zoeken, hoop alleen dat ze d'r een vinden die van aanpoten weet. Wat een facking ranzige boel zeg bahbah.

Haha sta je dan met je goede gedrag, een backpack en €60,- lichter zonder slaapplek om 23.15u in het centrum van Kuala Lumpur. GPS aangezet en opzoek naar een nieuw hotel, onze pijlen gericht op het Pudu Plaza hotel.

Na een wandeling van 25 minuten met de backpacks door het benauwde KL aangekomen bij het Pudu Plaza hotel, de enigste kamer die ze nog vrij hadden was heel toevallig ook de duurste maar dat maakten ons niks meer uit. Scheelt dat de duurste kamer hier nog oké te betalen in voor een hoofdstad namelijk €33,- totaal per nacht.

Nu op een prima kamer, helaas vlekken in het beddengoed een flinke tegenvaller maar NO problem. We slapen namelijk al een maand in ons cocoon laken die nu weer goed van pas komt!!
Uitzicht op de twin towers, mooi beeld van de stad. Morgen geen planning nu alweer 01.59u. Geen avondeten op, geen drinken, geen winkel, wel oreo.

Die gaan we nu aanvallen en daarna hopelijk lekker slapen op deze kamer!!
KL zelf mooie stad alleen hebben ze al het geld in een lange straat gestopt a la chansalysee. De rest van de stad schoner dan bangkok maar verder niet heel veel verschil.

Nu slapen, hier nu een extra erbij. Het verschil bedraagt tenminste 6uur.

Trustee!