Reis dag - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu Reis dag - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Reis dag

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

24 April 2016 | Thailand, Patong Beach

Vanmorgen eilanden van Thailand officieel achter ons gelaten. Om 06.00u ging de wekker, en vrijwel zonder problemen stonden we rond 06.45u onder de douche haha. Yes 3 kwartier over gedaan maar we waren wel op tijd! Toen wij wakker werden hoorde we de druppels al op het dak vallen, yup we zijn wakker geworden met regen! Ironisch want gisteren de eigenaar gesproken die dagelijks de planten water geeft omdat het maar 2 tot 3 dagen paar jaar regent, kortom wij mogen dankbaar zijn dat we deze regen dag mee hebben mogen maken. De receptioniste maakte er een sport van om dingen te beloven die vervolgens niet gerealiseerd konden worden. Waaronder dat wij vanmorgen de mogelijkheid zouden hebben om te ontbijten alleen bleek er niemand te zijn. Dus ik snel op de honda richting 7/11 tosti gehaald, iig iets in de maag voor de boot rit van 3,5u!

Taxi keurig om 07.30u bij ons resort, backpack tassen op de taxi vast gemaakt met snelbinders en op naar andere hotels om mensen op te pikken. Hier reden we op een gegeven van terug en op dat moment lag er een hond langs de rand van de weg te krimperen, hij schreeuwde het uit van de pijn en was echt hele enge bewegingen aan het maken. De taxi moest door rijden aangezien de boot bijna vertrok. Toen we verder weg waren zagen we andere honden er naar toe rennen, en mensen er op af stappen. Maar man man wat maakte die hond een eng en pijnlijk geluid. Dat zijn van die beelden en geluiden die je liever niet had willen zien of iig uit je gedachten zou willen halen....

08.05u boot vertrokken richting Phi Phi waar wij onze overstap naar een andere boot richting phuket zouden maken. Prima tocht tot Phi Phi van een uurtje,  hierna verwacht je dan dat je aan wal gaat en overstapt. Not.. Onze boot legde anker halverwege de baai in afwachting op de boot waar wij op de moesten. Kortom uiteindelijk ook een bijzonder overstap per boot mee gemaakt! Hierna nog een boottocht van 2u gehad ook een goeie! Heerlijk geslapen allebei, waren we ook even aan toe. Aangelegd en hup de minivan (bus) in richting PKL Residence ons hostel voor onze laatste dagen in Thailand. Ingecheckt, de kamer beoordeeld met een ruim voldoende, onze was verzameld en afgegeven en de stad in. Na een half uur lopen in de brandende zon besloten om vanaf vandaag een scooter te huren, blij geweest met die keuze want patong blijkt toch groter te zijn dan gedacht! Geen idee of jullie oplichters in het buitenland kijken maar er is een aflevering geweest over Thailand waarin oudere mannen tentjes in worden gelokt door jonge meiden met mooie verhalen en uiteindelijk moeten ze mega veel geld aftikken zo niet dan komen de big boys erbij. Nou dat! Dat gebeurd hier ONWIJS veel, vanmiddag door de stad (incl barstreet) gewandeld en overal zie je dus van die ouwe viezerikken. We vroegen waar een bepaalde plek ik keek onder te tafel had een man van gok rond de 65 zijn hand in het rokje van dat meisje waar wij het aan vroegen. Moeilijk om te zeggen hoe oud dat meisje was maar goed vieze zaken hier.

Ennnn ces gaat vanavond na lang wachten eindelijk weer zijn sport beoefenen. Het is een feit, straks op naar de bowlingbaan!!! Zag er goed uit, 2 potjes PES2016 gespeeld. Uitslag: 2-2 en 3-1 (voor mij, dankjewel). Terug naar de scooter, hapje eten gescoord, nu even ontspannen op bed en straks naar de bowlingbaan en verder deze dagen nog onbekend.. We willen graag naar een muay thai gevecht maar even kijken of ons budget dit toe laat..

Over een maand zijn we weer thuis kunnen jullie aftellen haha...

• 24 April 2016 - 15:11

Didi:

Zo dat is weer een beleving rijker floor en ces. Wel leuk om die verslagen te lezen wat jullie zoal meemaken. Voor ons is het ook aftellen en dan op naar Maleisië eigen. Nou geniet lekker lieverds en ben benieuwd naar het volgende verslag xxxx.