National park - Reisverslag uit Phuket, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu National park - Reisverslag uit Phuket, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu

National park

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

22 April 2016 | Thailand, Phuket

In het noorden van Thailand ontbeten wij regelmatig met rijst soep, dit beviel ons goed. Dus dachten we laten we het hier ook bestellen, kan niet veel van elkaar verschillen. Hmm blijkt dat dat toch erg kan, jezus wat ranzig. Ontbijtje geskipt haha later recht getrokken in de 7/11 met een bakje bami soep. Hierna scooter gescoord bij ons 'resort', oooo wat missen wij onze filano!!!!! Deze honda zat niet zo lekker, zag er niet zo mooi uit en reed niet hetzelfde. Maar goed toen we eenmaal kennis hadden gemaakt met de honda, hebben we het gas open gezet en op naar het national park.

Er is een lange weg op het eiland waardoor je denkt dat verkeerd rijden lastig is. Het is ons gelukt haha, we zijn naar de verkeerde kant gereden. Maar dat is hier geen straf, toen we aan het einde van de weg kwamen hadden we de eerste aap al gespot! Bizar dat die beesten hier gewoon leven zoals vogels bij ons. Omgedraaid en op naar de ingang haha, na een rit van een kwartier aangekomen bij de ingang. 400 bath (10,- totaal) betalen om binnen te komen, vragen overal geld voor. Maar geen probleem, betaald en door! Honda geparkeerd en begonnen met lopen. Oja van het idee om bananen mee te nemen hebben we maar afgezien, beter ook. Aangezien wij er niet over na hadden  gedacht dat apen plastic flesjes ook niet verkeerd vonden, maar hier werden wij ons snel bewust van aangezien een aap het daarop gemunt had. Er kwam een aap met flinke snelheid op ons af om onze flesjes mee te nemen, in het begin was het leuk hierna allebei een sprint getrokken want hij was ervan overtuigd dat hij de flesjes ging bemachtigen. Hierna met alleen de camera in de hand richting de route gelopen. Foto's spreken voor zich dit bewaren we voor als we terug zijn!

Wat we wel nu delen is het feit dat we samen een jungle trek hebben gelopen deze lag in het national park. Toch nog een jungle trek gelopen in Thailand, en dat voor totaal een 10,-. Ongeveer 1,5u gelopen, redelijk vermoeid de eindstreep gehaald aangezien het wederom rond de 40 graden was. Hierna nog een berg beklommen naar de vuurtoren was niet zo heel bijzonder als laatste over het rock strand gewandeld en daarna terug op onze honda naar het 'resort'.

Tussenstop gemaakt bij rock cliff bar, mooi uitzicht over het eiland. Prima hapje gegeten en daarna naar het 'resort' gedaan. Nu even op de WiFi, straks nog onduidelijk wat we doen. De receptioniste zei vanmorgen iets in het onverstaanbare Engels wat te maken had dat wij mee gingen met haar ergens naar toe? Geen idee waarheen, zelf willen we graag naar de night market dus waarschijnlijk word dat het!

Na vandaag nog 6 dagen in Thailand..... Dus binnenkort maar eens kijken wat we willen mbt Maleisië.

CesenFlo

YES. Het is echt waar we gaan, over vandaag precies 11 dagen vliegen wij richting Bangkok om onze eerste backpack reis te gaan uitvoeren! Daar hoort uiteraard een waarbenjij.nu blog bij deze gaan we (zit nu nog in d e planning) regelmatig aanvullen met verhalen en foto's. Leuk dat je op de hoogte wilt blijven van onze reisverhalen en foto's!

Actief sinds 22 Maart 2016