Noord-Thailand check! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu Noord-Thailand check! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Noord-Thailand check!

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

17 April 2016 | Thailand, Phuket

Noord-Thailand check!

Gisteren niet toegekomen aan het schrijven van het verslag, dus bij deze onze dag van gisteren 16 april tevens onze laatste dag in Chiang Mai überhaupt in het noorden.

Het enigste wat vandaag bekend is is dat ces vandaag gaat schieten met een 9mm! De chick van de receptie heeft een scooter voor ons gefixt terwijl wij ons ontbijt gingen scoren, goede taakverdeling dus. De scooter was vermoedelijk de oudere broer van onze Filano hij zoop namelijk een stuk meer benzine. Maar goed wij zijn niet zo moeilijk! Op naar de schietbaan.

Na 2x verkeerd gereden (ces vloekend op de scooter ik genoot van het uitzicht, verschil moet er wezen) de weg opnieuw gevraagd.  Kwamen aan bij de schietbaan, bleek de verkeerde te zijn hier wel gebruik gemaakt van WiFi. Wat blijkt dat Google maps de route download, hierdoor kun je deze volgen op het moment dat je offline gaat. Ideaal!

Uiteindelijk aangekomen bij de schietbaan, kort maar krachtig! Ces heeft 30 schoten gelost met een zwart 9mm pistool en genoten!! Foto's proberen we te uploaden zodra er betere WiFi is.

Hierna op mijn verzoek naar de Doi Suthep tempel, ces niet verteld dat er een bijzonder lange trap voorafgaand aan de tempel beklommen moet worden. Dit was dus een cadeautje voor hem op het moment dat wij aankwamen haha maar een echte kerel als die is beklom hij deze uiteraard samen met mij alsof het niks was. Nee niet waar we waren gebroken toen we boven kwamen haha in 40 graden maar het was het waard. Wij hebben persoonlijk niet zoveel met tempels, dus waren daar vrij snel klaar mee maar het uitzicht was fenomenaal. Ook hiervan zullen wij foto's proberen te posten. Op de terugweg te weinig benzine zoals ik al zei zoop deze een stuk meer. Een local vertelde ons dat dit kon bij het koffie huis aan de overkant van de straat. Twijfelend of hij het goed had verstaan toch naar toe gegaan. En inderdaad ze hadden hier flessen te grote van een wijn fles staan met daarin benzine. Wederom een nieuwe ervaring!

Ondertussen was het 6u geweest dus terug naar het hostel leek ons de beste planning. Onderweg terug naar het hostel toevallig langs de night market gereden. Dit was eigenlijk het eerste moment van besef dat wij op reis  zijn en niet op vakantie. Nikes, AirMax, Adidas, vans etc voor €11,50. Normaal hadden we de winkel leeg gekocht maar om nu 6 weken met 5 paar schoenen te sjouwen beetje overdreven plus dat geld beter investeren in een slaapplek. Na 2 petjes gescoord te hebben (yes dat dan weer wel! Keuzes maken doen wij op onze eigen manier) op naar het hostel. Ken je die kaart hangt bij ons thuis: onderweg naar huis een feestje tegen gekomen.
Dat hadden wij gisteren, uit het niets een bar street tegen gekomen. Even wezen koekeloeren, uiteindelijk biertjes gedronken, gedanst (je weet blits uit gehangen daar!) en gelachen. Zulke avonden zijn goud waard samen!!

Om 23.45 dan toch echt terug naar het hostel, scooter geparkeerd en begonnen met inpakken want morgen (vandaag) richting Phuket in het zuiden.

Ik pak gelijk vandaag mee, op tijd opgestaan gedoucht het hotel personeel bedankt en richting de tuktuk.
Om 15.05u geland in phuket, niet geheel naar onze verwachting kwamen wij in phuket town aan. Het word onwijs mooi gepresenteerd dus lichtelijk teleurgesteld ons hostel ingetrokken. Wat nu blijkt is dat er in de west kant van phuket onwijs veel te doen is en het verder ontwikkeld is. Wij zitten aan de andere kant in een achterstands buurt. Het hostel gelukkig niet heel vies dit betekend niet dat het wel schoon is (haren in douche putje om voorbeeld te noemen) maar het had erger gekunnen. Niks verkend vandaag, de omgeving hier is en voelt ook echt vies, muf en oja dit werd bewezen toen er een rat over de stoep tussen ces zijn benen schoot. Hierna dus maar iets leuks gedaan namelijk onze boot rit (eerder dan verwacht ivm tegenvallen van de plek) morgen richting koh phi phi don, phi phi cozy seafront resort geboekt. Geen idee 63,- voor 3 dagen duurste van de gehele reis maar ik wil liever dit dan een matras op de grond. Het slapen is namelijk een stuk duurder op het eiland! Morgen dus een nieuwe dag we zijn benieuwd...

Weer even spannend om naar een nieuw gebied te gaan maar wetend hoe goed het samen gaat. Volle vertrouwen erin dat wij er weer van genieten!

Noord-thailand: Chiang Mai & Pai het was tof!

• 17 April 2016 - 16:55

Raldy:

Ik geniet van jullie verhalen.prachtig xxx