Goodbye Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu Goodbye Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Goodbye Pai

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

12 April 2016 | Thailand, Chiang Mai

Vanmorgen rustig wakker geworden, geen haast de laatste dag in Pai is aangebroken...

Voor de afwisseling geen thais ontbijt gescoord maar gekozen voor een Amerikaans ontbijt met eieren en worstjes en het was heerlijk!

We hadden geen plannen vandaag maar vooral een aantal dingen te doen. Niet echt interessant om het uit te typpen maar het belangrijkste was een waterpistool aanschaffen aangezien Songkran (het water festival / thais nieuw jaar) morgen begint. Hier zijn we in geslaagd dus klaar voor de battle van de aankomende dagen!

Gekozen voor een relax dagje, rond 2u bedachten wij ons dat wij naar het zwembad wilde in een Resort in de buurt. Helaas werd het bewolkt dus hebben wij ervoor gekozen om de onwijs grote witte Buddha die ons de hele week al aangekeek vanuit de hoge berg net buiten de stad de gaan bezoeken. Na velen malen de weg te hebben gevraagd kwamen wij aan bij de Buddha. De trap was heel hoog, lang en stijl maar we hebben deze getrotseerd! Toen wij bovenaan kwamen waren wij blij dat we de trap hebben beklommen aangezien het uitzicht fenomonaal was. De hele stad was zichtbaar en het was juist wel lekker dat het bewolkt was. Trap was niet te doen geweest in 46 graden.

Enfis voldaan, en de Buddha afcheckt van de bucketlist weer op de scooter.
Zoals ik al zei hebben wij waterpistolen gescoord, vandaag was een voorproefje van de aankomende dagen wanneer het festival echt start. Door het hele dorp waren er locals die met emmers, tuinslangen en waterpistolen langs de weg stonden en voornamelijk op toeristen het water gooide. Voornamelijk lauw maar soms ook ijs en ijskoud water. Wederom bijzonder om mee te maken, om mensen zo blij te zien en te zien genieten van eigenlijk niets. Of voor ons iets heel kleins al een watergevecht. Ces is overigens met de go pro door een grote groep locals heen gelopen, filmpje volgt het was nu al tof om mee te maken!

Hierna samen uiteten bij een duurder restaurant dan normaal. Maar dit was eigenlijk vooral te merken aan het kwaliteit eten. Nog even de barman op Facebook toegevoegd en door naar het massage complex op de hoek, een afspraak gemaakt voor 50 minuten later.
Snel nog even naar huis, douche en de eerste (helaas ook wij moeten eraan geloven) kakkerlak de deur gewezen..

En nu?? Nu lig ik heerlijk met de beentjes om hoog en te genieten van een heerlijke omderbeen massage. Ces naast mij even aan het game, juist lekker zo'n "quality momentje" niks moeten, niks denken. Ogen dicht en genieten.

Morgen doen we een poging om om 7u weg te rijden richting Chiang Mai om zo de meeste drukte te voorkomen ivm het festival. En wellicht kunnen we de zonsopgang mee pakken..

Wat een straf om op reis te zijn......

• 12 April 2016 - 18:15

Jacqueline:

Geweldig om te lezen hoe jullie genieten van alles!

CesenFlo

YES. Het is echt waar we gaan, over vandaag precies 11 dagen vliegen wij richting Bangkok om onze eerste backpack reis te gaan uitvoeren! Daar hoort uiteraard een waarbenjij.nu blog bij deze gaan we (zit nu nog in d e planning) regelmatig aanvullen met verhalen en foto's. Leuk dat je op de hoogte wilt blijven van onze reisverhalen en foto's!

Actief sinds 22 Maart 2016