Mijlpaal behaald! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu Mijlpaal behaald! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Mijlpaal behaald!

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

09 April 2016 | Thailand, Chiang Mai

De eerste week zit erop, snel gegaan en kijkend naar de foto's beseffen we ons dat we al veel hebben mogen zien van het mooie Thailand. Bijzonder om hier te zijn nadat wij het hier zolang over hebben gehad. Het vooruitzicht ziet er niet slecht uit, nog 7 weken te gaan waarvan nog 3 in Thailand. We bekijken per dag wat wij gaan doen, zoals vandaag ook een heerlijke dag achter de rug.

Vandaag vroeg uit de veren 07.15 om precies te zijn. Op naar Ot onze olifant voor deze ochtend! Lekker wakker worden in het rustige Pai, ontbijtje happen, zon langzaam opkomend en op de scooter door de nog rustige wegen van de buitenwijk. De spullen opgeborgen en we waren klaar om op pad te gaan samen met Ot. We moesten er opklimmen, viel tegen! De olifant buigt zijn rechter voorpoot naar binnen zodat er een voetje ontstaat dat je als opstapje moet gebruiken. Hierna trek je jezelf aan het touw de olifant op. Je word door de mahout (trainer van de olifant) begeleid bij dit op zichzelf staande proces. Ces en ik waren de eerste minuten enorm gespannen, het is echt heel raar, hoog en voor mij direct onwennig en niet fijn. Ik wilde er direct af aangezien het niet goed voelde om dit zo te doen, op verzoek van Ces erop gebleven tot aan de rivier. Hier heeft de olifant ons er 2x af gegooid en heb ik besloten om het hierbij te laten. De 2 duitsers die ook mee waren zijn op hun olifant zijn hoofd etc gaan staan. Ik vond dit zo'n walgelijk leedvermaak dat ik er vrijwel meteen klaar mee was. Dit was geen probleem! Ces vond het niet fijn zitten en vond het erg hoog. Hij maakten ook de beslissing om te stoppen en samen terug te lopen. Na een aantal minuten ces toch van gedachten veranderd en er weer opgeklommen, goede keuze geweest want hij vond het alleen zitten stukken beter! Ik ben dus alleen vooruit gelopen terug naar het kamp. Onderweg kwam ik langs een huis waar een roedel van honden aan de rand van de tuin lagen. Op het moment dat ik langs liep heb ik een volle sprint getrokken aangezien de honden hun tanden lieten zien, blaften en achter mij aan gingen rennen, dood eng!
Gelukkig heel aangekomen bij het kamp waar ik over de weg keek en ces aanzag komen op onze Ot. Hierna de hot tub in met de duitsers, kunnen rustig stellen dat de hot tub echt hot was. Ik en ces zijn er als enigste in geweest en kwamen er met knal rode benen uit, zo heet was het water!!
Afscheid genomen van Ot en door.

Hierna op naar Pai Canyon, geweldige ervaring! Alleen hebben we de route iets onderschat zonder water en zonnebrandcrème was het flink afzien in 45 graden. Maar we hebben de canyon getrotseerd! Foto's staan op Facebook, uitzicht was heel tof! Zelf doen om te begrijpen hoe mooi maar ook zwaar haha. Maar zeker de moeite waard!

Op naar een andere plek namelijk een waterval die we toevallig tegen kwamen langs de weg. Het bord gevolgd en kwamen uit bij een berg. Bij de watervallen die wij eerder hebben bezocht zat er een kraampje met eten en drinken bij.... Je voelt hem al aankomen bij deze niet. Maar goed dit wisten wij van te voren niet dus met goed vertrouwen, lege maag en enorme dorst de berg beklommen.  Uiteindelijk hebben we een hike van 15 tot 20 minuten gedaan en kwamen uit bij een uitgedroogde waterval. Kortom de hike was voor niks geweest plus geen eten en/of drinken, achteraf kunnen wij er ook om lachen.

Hierna zijn wij terug gegaan naar ons huisje, blij toe. De rivier waar wij in gezwommen hebben met de olifanten stonk naar poep, de hot tub bij het olifanten kamp stonk naar rotte eieren en het opgedroogde zweet van de canyon en de hike zorgde voor vernieuwende geuren. Deze waren genoeg geweest voor vandaag, heerlijk gedoucht!

Nu even bijtanken in een café, vanavond hapje scoren op de dagelijkse avond markt. Vroeg het mandje in, beide gebroken.

Tags: Travel,