Bangkok opzich. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu Bangkok opzich. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van CesenFlo - WaarBenJij.nu

Bangkok opzich.

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg CesenFlo

04 April 2016 | Thailand, Bangkok

Na een moeizame nacht (nog steeds last van mijn hoest) rond 3u in slaap gevallen. Zoals velen van jullie weten hebben wij het geregeld al moeilijk met op tijd komen, we zijn er direct achter gekomen dat dit op de reis niet anders is!

Van 08.00 tot 10.00 hadden wij de mogelijkheid om te ontbijten. Wij werden om 09.50 wakker, met spoed naar de ontbijtzaal dus! Daar hebben we onszelf verwend met een croissant van beton, een vers sapje, perfecte watermeloen, rikst en heerlijke noodles soep!
Daarna met de watertaxi richting central world. Wat een bizarre ervaring, wederom werden onze zintuigen uiterst geprikkeld! Je realiseert je op zo'n moment dat je als westerse weinig te klagen hebt en verwend zijn met zoveel dingen die voor ons normaal zijn. Om te beginnen een goede riolering, wees gerust ik bespaar jullie de details!

Ces werd gelijk aan het werk gezet, een vrouw vroeg in het thais aan ces (hij kan tegenwoordig namelijk thais), of hij haar tas naar boven wilde tillen. Dit gedaan en we weten nu dat de mensen uit Thailand streng geloven (echt streng zetten eten enzo voor een standbeeld?!) in wie goed doet, wie goed ontmoet. Over dat standbeeld, vrijwel om de 500 meter staat er een goudachtig soms MEGA groot standbeeld. Nagevraagd wie en waarom dat is dus een soort van god waarin zij geloven. Want wie goed doet, wie ontmoet goed. Ik bedenk mij nu dat die mensen daarom zovaak eten neerzetten die denken zeker hoe vaker hoe beter wat ik ontmoet.

Enfins!!! Lopend door de benauwde / zwetende straten in Bangkok, stuiten we op een chauffeur van een tuktuk.
Jaja wij kennen de verhalen ook je word opgelicht of je strand ergens en vind de weg met moeite terug. Maar goed! Deze deed ons aangezien Ces zijn special friend was een special offer (;)) namelijk voor 40 bath (1euro) reed hij ons heel Bangkok door. Impulsief als we zijn, zijn we na een 2e aanbod namelijk 20bath (0,50cent) akkoord gegaan. Prima vertoeven in een tuktuk gedurende +-1,5u ur.

Hierna de dag afgesloten met een duik in het zwembad, hapje eten bij het hotel en de tickets geboekt voor de reis morgen richting het noorden. De planning was om naar koh chang te gaan (eiland rechts van bangkok) maar financieel niet verstandig. Dus Chiang Rai, Chiang Mai en Pai here we come!!!

Voor nu ons mandje in morgen een nieuwe dag.

Tjallas xxx

• 05 April 2016 - 10:46

Didi:

Nou floor en ces dat is cker een beleving, fijn dat jullie het gezellig hebben samen. Ik ben benieuwd na het volgende avontuur.

CesenFlo

YES. Het is echt waar we gaan, over vandaag precies 11 dagen vliegen wij richting Bangkok om onze eerste backpack reis te gaan uitvoeren! Daar hoort uiteraard een waarbenjij.nu blog bij deze gaan we (zit nu nog in d e planning) regelmatig aanvullen met verhalen en foto's. Leuk dat je op de hoogte wilt blijven van onze reisverhalen en foto's!

Actief sinds 22 Maart 2016